پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بازار بورس اوراق بهادار تهران در جلسه معاملاتی گذشته با رشدی محدود به کار خود پایان داد.در جریان معاملات این جلسه بازار، شاخص کل با رشدی 14.01 واحدی به رقم 61469.3 رسید. با آغاز معاملات در جلسه پیشین، شاخص کل در جهت رو به بالا قرار گرفته و نیمی از زمان معاملات را با این شرایط سپری کرد. با عبور از نیمه بازار، عرضه در بعضی از نمادها افزایش یافته و بدین ترتیب شاخص کل در مسیر نزولی قرار گرفت. ارزش کل معاملات بازار بورس در این جلسه در رقم 90.8‌میلیارد تومان گزارش شد و این رقم طی 39280 معامله محقق شد.

بدین ترتیب ارزش میانگین هر معامله در این جلسه حدود 2.3‌میلیون تومان محاسبه می‌شود که این رقم پایین‌تر از متوسط تلقی می‌شود. این ارزش میانگین با توجه به صعودی بودن شاخص کل می‌تواند از ادامه‌دار بودن این رویه خبر دهد. بازار فرابورس ایران نیز در این جلسه با رشد همراه بود. شاخص کل این بازار با 1.2 واحد صعود به رقم 680.5 واحد رسید و ارزش معاملات این بازار حدود 58.3‌میلیارد تومان گزارش شد.

بزرگ‌ترین نکته مثبت جلسه گذشته بازار، نرخ دخالت حقیقی‌ها در معاملات این روز بود. در این جلسه، حقیقی‌ها مسئول نیمی از معاملات بودند که این نرخ برای شرایط کنونی بازار مساعد تلقی می‌شود. از سوی دیگر نرخ خرید به فروش معامله‌گران حقیقی در این جلسه نیز حدود یک بود. در این جلسه 50‌درصد از کل فروش‌ها توسط کدهای حقیقی انجام شد و 48‌درصد از کل خریدها توسط این معامله‌گران به ثبت رسید.

با توجه به نرخ دخالت این کدها، می‌توان انتظار داشت با افزایش نرخ خرید به فروش آنها، رشدی نسبی در بازار به وجود آید. «بانک‌ها و موسسات اعتباری» در این جلسه به‌عنوان شاخص‌ساز‌ترین گروه مطرح شدند. این گروه با 34.62 واحد تاثیر مثبت در شاخص کل کمک شایانی به قرمز نشدن این شاخص مهم کردند. از سوی دیگر، «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» به‌عنوان مخرب‌ترین صنایع این روز بازار معرفی شدند.

با توجه به شرایط موجود انتظار می‌رود در جریان معاملات جلسه پیش رو، شاخص کل کار خود را با صعود آغاز کند. بدین ترتیب، انتظار می‌رود با آغاز معاملات در جلسه معاملاتی امروز، شاخص کل به لطف چند نماد صعودی شده و پس از 30 دقیقه در روندی نوسانی و رو به پایین قرار گیرد. انتظار می‌رود شیب نزول در نیمه دوم زمان معاملات تند‌تر شده و این رویه تا 45 دقیقه نهایی بازار ادامه یابد.

در دقایق پایانی معاملات می‌توان انتظار ظهور چند نماد رهایی‌بخش شاخص باشیم.این نمادها با معاملات بلوکی خود شاخص کل را صعودی کرده و از رقم نزول شاخص کل خواهند کاست. رنگ قرمز در این جلسه گسترش بیشتری خواهد یافت و این قضیه می‌تواند به آمادگی بازار برای نزول در روز آینده یاری رساند.

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kOfWrUlp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه