اگر به فکر افزایش فروش خود هستید به طوری که بتوانید فروش خود را به چهار تا پنج برابر افزایش دهید قطعا یک راهکار مناسب آن ایمیل مارکتینگ است. گاهی ایمیل مارکتینگ بهینهترین روش برای افزایش درآمد کسبوکار شما است. روشهایی برای کاربرد بیشتر ایمیل مارکتینگ وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم.
تهیه لیست
نخستین کاری که برای راهاندازی یک ایمیل مارکتینگ هدفمند باید انجام داد تهیه لیست بزرگی از ایمیلهای مشتریان سازمان است. هرچه تعداد ایمیلهای شما بیشتر باشد فروش شما هم افزایش خواهد یافت و این به این معنا نیست که از بانکهای ایمیل نامعتبر استفاده کنید، برای اینکه لیست ایمیل خود را گسترش دهید.
سعی کنید در ایمیل خود از صفحات فرود استفاده کنید و در وبسایتتان از وبفرم یا همان فرم اشتراک استفاده و ایمیل بازدیدکنندگان وبسایتتان را ثبت کنید تا لیست ایمیل خود را گسترش دهید. بزرگترین راز موفقیت در ایمیل مارکتینگ این است که اندازه لیست ایمیل شما مناسب با بازار هدف شما باشد. هر چه این لیست بزرگتر باشد، فروش شما نیز بیشتر خواهد بود.
صفحه فرود
اهمیت صفحه فرود یا همان لندینگپیج در تبلیغات به حدی زیاد است که میتواند در فروش و جذب مشتریان شما تاثیر بسزایی داشته باشد. در نظر داشته باشید که هیچ عکس و لینک غیرمرتبطی را در صفحات فرود قرار ندهید زیرا باعث میشود که شما از هدف اصلی خود در تبلیغات دور شوید.
پیشنهاد ما برای اینکه بتوانید از طریق ایمیل مارکتینگ در کسبوکارتان موفق باشید این است که در صفحه فرود خود یک هدیه یا دانلود رایگان از پیدیافهای آموزشی یا سایر موارد قرار دهید و بازدیدکنندگان خود را تشویق به ثبتنام در وبسایتتان کنید.
زمانی که لیست ایمیل خود را تهیه کردید بهتر است به مشتریان خود محصولات خود را ارائه و در کنار آن به آنها این اطمینان را بدهید که برای محصولات خریداری شده پشتیبانی هم خواهید داشت. با این روش به آنها این اطمینان را میدهید که در ازای خریدشان در صورت وجود مشکلی میتوانند با پشتیبانی و خدمات شما آن را حل کنند.
اهمیت دادن به موضوع ایمیل
شما باید به موضوع ایمیل ارسالی اهمیت دهید. موضوع در ایمیل همان نقشی را بازی میکند که تیتر برای یک مقاله روزنامه بازی میکند. تیتر روزنامه در خواننده ایجاد کنجکاوی میکند تا وی را متقاعد به خواندن مقاله کند. همین موضوع برای ایمیل نیز صادق است. شما میتوانید این موضوع را در رابطه با ایمیلها امتحان کنید تا ببینید که کدام یک شانس باز شدن بیشتری را دارند.
با ارسال ایمیل با موضوع جذاب باعث میشوید نرخ باز شدن ایمیلهای شما افزایش یابد و در نهایت میزان فروش شما بیشتر شود. با استفاده از یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده و با تیم فروش خود آنها را پیگیری کنید.
این تماسها بهعنوان فرصتی برای شما جهت جمعآوری ایمیل بیشتر است. چگونگی ارتباط برقرار کردن آنها با محتوایی که برای آنها ارسال کردهاید بسیار بهتر از درخواست از آنها برای صرف وقتی جهت آشنایی بیشتر با محصولات و خدمات شما است.
ارتباط با نویسنده: azimiatiye@gmail.com