جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اخبار مربوط به زنان در یک هفته اخیر بیشتر حول و حوش انتخابات بوده است. اینکه زنان هم هستند و حقوقی دارند و در مجلس هم باید سهم بسزایی داشته باشند. البته این گونه سخنان معمولا چندی پیش از انتخابات و بعد از آن برجسته می‌شود و مدت زمانی که بگذرد دوباره برمی‌گردیم سر خانه اول. به‌هر حال اخبار انتخاباتی زنان شامل زنان عربستان هم شده است. زنانی که همین چند روز پیش برای نخستین بار پای صندوق‌های رأی رفتند هر چند اما و اگرهای بسیاری هنوز در مورد حقوق زنان در این کشور وجود دارد که شبکه تلویزیونی فرانس 24 به آن پرداخته است.

زنان عربستان و مسائلی که پا برجاست

این شبکه تلویزیونی روز دوشنبه گزارش داده که با وجود آنکه زنان عربستانی برای نخستین بار پای صندوق‌های رأی رفتند، اما درحال حاضر با محدودیت‌های سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که عمده آن به خاطر قوانین حاکم بر این کشور است. در این گزارش آمده است: زنان عربستان برای نخستین بار در تاریخ این کشور در یک انتخابات محلی شرکت کردند اما براساس سیاست‌های این کشور، هنوز هم انجام 9 فعالیت برای زنان این کشور ممنوع است که خبرگزاری فرانسه آنها را به ترتیب زیر عنوان کرده است:

در رابطه با رانندگی زنان، عربستان تنها کشوری در جهان است که مانع رانندگی زنان می‌شود. این کشور مانع مسافرت زنان بدون رضایت یکی از اعضای مذکر خانواده می‌شود که به‌عنوان قیم وی شناخته شود. در عربستان زنان نمی‌توانند بدون رضایت قیم ازدواج کنند و حتی بدون اجازه قیم قادر به داشتن شغل نیستند. حضور در اجتماع نیز برای زنان عربستانی بسیار مشکل است. زنان عربستان بدون پوشیدن عبای زنانه که از سر تا پای‌شان را بپوشاند اجازه حضور در اجتماع را ندارند.

ارثیه برابر با مردان نیز دیگر موضوعی است که برای زنان عربستانی مشکل ساز است. زنان عربستان مانند مردان این کشور ارث نمی‌برند. همچنین رژیم عربستان زنان را از کار در برخی شغل‌های خاص منع می‌کند.عربستان زنان را از اختلاط با مردان نامحرم در مکان‌های عمومی نظیر رستوران منع می‌کند و در خصوص زندگی زناشویی مشترک نیز آنها حق طلاق ندارند و به راحتی نمی‌توانند از شوهران خود جدا شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MA7SZa3H
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه