شرکت خودروسازی فولکس واگن (Volkswagen) برای معرفی سیستم هوشمند جدید محصولات خود دست به یک ابتکار ساده ولی کاملا هوشمندانه زده است. امکان جدید ماشینهای فولکس واگن با کنترل فاصله مطمئن بین خودروها از حوادث ناگوار جلوگیری میکند. حال فولکس واگن با کمپین تبلیغاتی به نام «حفظ کردن فاصله مطمئن» (Keep a friendly distance) با یک پوستر ساده با تشبیه این موضوع و استعاره از جنگ بین برندهایی که با هم رقابت میکنند، این فاصله را به خوبی و به شکلی دوستداشتنی نمایش داده است.
به گزارش آیمارکتور، مشاهده این پوستر و جمله استفاده شده از آن، در ابتدا باعث جلب نظر مخاطب میشود و در نگاه بعدی و مشاهده لوگوی فولکس واگن حس کنجکاوی مخاطب تحریک شده و ضربه نهایی وارد میشود؛ یعنی مخاطب را به فکر وامیدارد و همین موضوع پیام اصلی را میرساند.