چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی خبر داد

امکان رعایت نرخ سود 20 درصدی با بسته ضد رکود

8 سال پیش ( 1394/7/23 )
 

رئیس شورای هماهنگی مدیران‌عامل بانک‌های دولتی درباره چگونگی نرخ سود سپرده‌های بانکی در بسته جدید ضد رکود، گفت: نرخ سود 20 درصدی که شش ماه پیش تعیین شد هنوز به‌درستی عملیاتی نشده و برخی از بانک‌ها، نرخ‌های بالاتری را پرداخت می‌کنند بنابراین می‌توانیم همان نرخ 20درصد را تثبیت و رعایت کنیم. عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص بسته ضد رکودی که توسط رئیس‌جمهوری رونمایی شد، با استقبال از نظرات و دیدگاه‌های رئیس‌جمهوری، افزود: برای کمک به تولید نه‌تنها باید نرخ سود تسهیلات بانکی بلکه باید قیمت تمام شده پول در بانک‌ها کاهش یابد و برای دستیابی به امر نیز نیاز بود که نرخ سپرده‌ها کاهش یابد.

32525256131345123513513512512513512523

وی با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی به 20 درصد در شش ماه گذشته، اظهار داشت: البته در همان زمان اعلام کردم که چهار اقدام کاهش سپرده قانونی، کاهش نرخ تسهیلات بین بانکی، کنترل و مراقبت رعایت نرخ سود و وضعیت اضافه برداشت‌ها از پیش‌نیازهای اجرای کاهش نرخ سود بانکی است. وی گفت: هرچند نرخ سود بانکی شش ماه پیش کاهش یافت اما نرخ سود مورد تفاهم بانک‌ها به دلیل فشار نقدینگی بر تسهیلات، کمبود منابع بانک‌ها و بدهی دولت به بانک‌ها رعایت نشد. رئیس شورای هماهنگی مدیران‌عامل بانک‌های دولتی گفت: با تصمیم و بسته جدیدی که توسط رئیس‌جمهوری اعلام شد بستر مناسبی برای اجرای نرخ سود سپرده‌ها فراهم می‌شود.

همتی با اشاره به بند دیگر بسته درخصوص تحریک تقاضا نیز گفت: کسادی در برخی از بازارها منجر به انبار شدن بسیاری از تولیدات کارخانه‌ها شده و برهمین اساس سیستم بانکی باید به سمتی حرکت کند که پرداخت وام خرید کالا و خرید دین را افزایش دهد. همچنین بانک‌ها می‌توانند چک‌های تولیدکنندگان را دریافت و تولید را به جریان بیندازند.

مدیرعامل بانک ملی با بیان آنکه، سیاست این بانک تحریک تقاضاست، خاطرنشان کرد: بانک ملی در این زمینه اقداماتی را در دستور کار دارد. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نرخ سود بین بانکی باید چه رقمی باشد نیز تصریح کرد: این نرخ با نرخ سپرده 20 درصدی و سپرده قانونی 13درصدی باید حدود 22.5 تا 23 درصد باشد. رئیس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی، افزود: نرخ بازار بین بانکی نباید با این رقم تفاوت زیادی داشته باشد در غیر‌این صورت جمع‌آوری سپرده با سود 22 درصد، برای بانک‌ها صرف می‌کند. وی در پایان تأکید کرد: باید این رقم به‌گونه‌ای تعیین شود که بانک‌ها تشویق به جذب سپرده‌های بلند نشوند.

یادآور می‌شود، رئیس‌جمهوری شب‌گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی بسته ضد رکود را رونمایی و محورهای اصلی آن را اعلام کرد. براساس اعلام رئیس‌جمهوری این بسته جدید که شامل سیاست‌های کوتاه‌مدت است در30 بند تدوین شده که براساس آن قرار است دست بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بازتر و تسهیلات ارزان‌تر پرداخت شود ضمن اینکه نرخ سود بانکی نیز متناسب با نرخ تورم کاهش می‌یابد.

به گفته روحانی، کاهش نرخ سپرده قانونی بانک‌های خوش‌حساب، کاهش نرخ سود در بازار بین بانکی، تخصیص 7.5 هزار میلیارد تومان در مدت دو هفته از طریق بودجه برای طرح‌های عمرانی زودبازده، تسهیل صادرات و ارائه تسهیلات به خرید کالاهای بادوام با اقساط طولانی از دیگر بندهای بسته جدید است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lAhmNvdK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه