پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در این هفته که از وضعیت مناسبی برخوردار نبود، روز چهارشنبه نیز با 82 واحد افت به رقم 73 هزار و 877 واحد رسید. روز گذشته معاملات اکثر گروه‌ها با فروکش کردن هیجانات فروشندگان، کم‌حجم اما متعادل و مثبت شروع شد که با گذشت زمان در پی معاملات مثبت و صف خرید اکثر نمادهای گروه خودرویی، با بهبود جو کلی بازار و افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها به خصوص در نیمه آخر بازار مواجه شدیم که مهر تاییدی بر لیدری گروه خودرویی و قدرت‌نمایی آنها بود.

افزایش تقاضا در اکثر صنایع بورسی

رنج‌های مثبت حقوقی سبب جهش قیمتی و صف خرید نماد توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پارسیان شد. در عین حال در شروع بازار جابه‌جایی بلوک در نمادهای حفاری شمال و بانک صادرات ایران و در ادامه بانک تجارت، بانک ملت و ملی صنایع مس ایران علاوه بر رشد آنها سبب رشد مجدد شاخص کل شد.

گروه بیمه‌ای بسیار کم حجم اما همراه صف خرید نمادهای بیمه کوثر و بیمه سامان، گروه بانکی اکثرا متعادل اما با اقبال بیشتر نمادهای بانک حکمت ایرانیان و بانک تجارت و گروه‌های سرمایه‌گذاری و واسطه‌گرهای مالی با صف خرید نمادهای واسپاری ملت، لیزینگ خودرو غدیر، شرکت بهمن لیزینگ و معاملات متعادل سایر نمادها به‌خصوص اقبال بیشتر نمادهای سرمایه‌گذاری ملت و سرمایه‌گذاری بیمه دنبال شدند.

شروع منفی گروه پالایشی و شیمیایی در پی کاهش قیمت جهانی نفت

در بازارهای بین‌المللی با انتشار آمار رشد ذخایر نفت آمریکا شاهد کاهش قیمت نفت بودیم امری که شروعی منفی برای گروه‌های پرپتانسیل و ارزنده شیمیایی، پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را در پی داشت و افزایش عرضه‌های آنها را موجب شد اما با سپری شدن زمان و بهبود جو بازار، این گروه‌ها نیز متعادل‌تر معامله شدند. افزایش تقاضا در گروه‌های فلزی و معدنی همچنان محسوس بود.

گروه معدنی بعد از شروعی منفی، اکثرا متعادل و گروه زغال سنگ با صف خرید نماد فرآوری زغال سنگ پروده طبس و معاملات مثبت سایر هم‌گروهی‌ها مواجه شدند. درگروه‌های ماشین‌آلات، تجهیزاتی، برقی و سایر گروه‌های وابسته، نماد ایران ترانسفو با جهش قیمتی و صف خرید مواجه شد. معاملات مثبت گروه ساختمانی با صف خرید نمادهای نوسازی و ساختمان تهران، عمران و توسعه شاهد، توسعه ‌شهری ‌توس ‌گستر و سرمایه‌گذاری ساختمان و رشد قیمتی نمادهای سرمایه‌گذاری شاهد، سرمایه‌گذاری مسكن تهران و شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه ادامه داشت. گروه قندی بعد از شروعی مثبت و پرتقاضا با افزایش عرضه مواجه شدند و اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند. با وجود حجم پایین معاملات گروه بنیادی محور دارویی، اکثرا مثبت شدند. کانی‌های غیر‌فلزی نیز با افزایش تقاضا و معاملاتی اکثرا مثبت دنبال شدند.

افت 4 واحدی آیفکس

بازار فرابورس در 26 خردادماه شاهد خریدوفروش 380 میلیون ورقه بهادار به ارزش 752 میلیارد و 720 میلیون ریال بود. آیفکس هم با افت 4 واحدی، نمایشگر عدد 777.06 بود و نماد فولاد هرمزگان و هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر را در این وضعیت داشت. در بازار اول 38 میلیون ورقه بهادار به ارزش 77 میلیارد ریال دادوستد شد و همین‌طور 64 میلیون و 130 هزار ورقه بهادار به ارزش 176 میلیارد و 670 هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت. بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در روز گذشته متعلق به فولاد هرمزگان جنوب با معامله 27 میلیون سهم به ارزش 51 میلیارد ریال بود.

در عین حال سهام بیمه کوثر، زغال سنگ پروده طبس و بیمه سامان بیشترین افزایش قیمت و فولاد هرمزگان، قند چهارمحال و قند شیروان بیشترین کاهش قیمت را در روز گذشته تجربه کردند. در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات به اسناد خزانه اسلامی در نماد « اخرا2» اختصاص داشت و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 71 میلیارد و 190 میلیون ریال رسید. همچنین بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم به صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با خریدوفروش 3 میلیون و 440 هزار سهم اختصاص یافت.

دیروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن کاهش یافت و در بازه 853 تا 877 هزار ریال مبادله شد. بیشترین افت قیمت مربوط به نماد تیرماه 93 بود. در روز گذشته شاهد بازگشایی نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت هواپیمایی ماهان به منظور انجام معاملات ثانویه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران بودیم و همچنین نماد معاملاتی شرکت فولاد هرمزگان جنوب پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی شده، بازگشایی گردید.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NPOxQk9o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه