شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اطلس مخازن ذخیره‌سازی گاز کشور با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت تهیه می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با شانا گفت: این پروژه در حال جمع‌آوری منابع و اطلاعات از شرکت‌هایی که در زمینه ذخیره‌سازی فعالیت می‌کنند بوده و با تکمیل این اطلاعات، اطلس مخازن ذخیره‌سازی تهیه می‌شود.

سعید پاک‌سرشت افزود: خوشبختانه هم‌اکنون تعدادی پروژه ذخیره‌سازی گاز در کشور راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های ذخیره‌سازی ماهیت پژوهشی دارد، خاطرنشان کرد: ابهام‌های این پروژه‌ها با عملیات اکتشافی شبیه‌سازی می‌شود.

به گفته وی، این دید در شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی نیز نهادینه شده و ارتباط خوبی با گروه‌های محققان و دانشگاه‌ها برقرار شده است.

پاک‌سرشت اظهار کرد: در حوزه ذخیره‌سازی فعالیت‌های خوبی در بخش‌های تحقیقاتی انجام شده است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: در حال حاضر مطالعات شناسایی و شبیه‌سازی مخزن احمدی شیراز با همکاری دانشگاه شیراز به پایان رسیده و شرکت ذخیره‌سازی این پروژه را برای ورود به فاز بعدی دنبال می‌کند.

حفر چاه اکتشافی در قزل‌تپه

وی ادامه داد: مطالعات فاز نخست پروژه قزل‌تپه گرگان نیز به‌پایان رسیده و در مرحله حفر چاه اکتشافی است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: فعالیت‌های ذخیره‌سازی در بسیاری از کشورهای دنیا با نگاهی پژوهشی دنبال می‌شود.

به گفته مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، در کشور روسیه، شرکت ویلی‌گس به‌عنوان مرکز تحقیقات گس‌پروم در حوزه ذخیره‌سازی فعالیت می‌کند و همه مطالعات مخازن شرکت گس‌پروم توسط این شرکت انجام می‌شود.

پاک‌سرشت تصریح کرد: از سوی دیگر، یکی از دانشگاه‌های روسیه به‌صورت اختصاصی در حوزه مطالعات بالادستی صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کند و مخازن مختلف این کشور نیز به نام این دانشمندان نا‌م‌گذاری شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L2nyUx0Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه