پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه در نخستین روز کاری رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار با 724 واحد رشد به 76 هزار و 225 واحد رسید. شاخص کل بورس از دقایق آغازین معاملات تحت تاثیر اخبار مربوط به تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رشدی قابل توجه داشت و با قدرت وارد کانال 76 هزار واحدی شد.

استقبال گرم از سکان دار جدید بورس

حجم و ارزش معاملات نیز رشد کرد و همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته مثبت بودند. ۱۹ماه پس از ریاست فطانت فرد در سازمان بورس، حالا سومین رئیس این سازمان در دولت روحانی کار خود را آغاز کرده است. در این میان برخی از فعالان بازار سهام معتقدند که شاید این تغییر و تحول مدیریتی بتواند بورس کشورمان را تکانی بدهد و منجر به تحول در بخش واقعی بازار سهام شود. چنان که روز گذشته همزمان با تغییرات مدیریتی صورت گرفته، شاهد حمایت های حقوقی ها از بازار سهام بودیم.

حضور گسترده حقوقی ها در سهام شرکت های شاخص ساز

روز گذشته بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که با حمایت حقوقی ها به ویژه از سهم های شاخص ساز و پیشرو توانست شاخص کل 76 هزار واحدی را دوباره تجربه کند. بازاری که این روزها بازیگران حرفه ای آن روی دارویی ها و پالایشی ها و برخی تک سهم ها همچنان نظر مثبت دارند.

چنان که در نماد معاملاتی مخابرات ایران سهامدار عمده در روندی متعادل توانست از طریق بازارگردانی قیمت این سهم شاخص ساز را در دامنه نوسان مثبت قیمتی رنج کنند، هرچند حجم معاملات این سهم به اندکی بیش از 6میلیون سهم رسید. در تاپیکو نیز بازارگردان سهامدارعمده برای متعادل کردن قیمت این سهم در روندی متعادل تا میانه دامنه نوسان مثبت قیمتی به تکاپو افتاد. همین وضعیت در سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نیز تکرار شد، به طوری که این سهم از طریق بازارگردان سهامدار عمده خود شاهد متعادل شدن قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود.

در گروه خودرویی ها اما زامیاد تا صفر تابلو شاهد حمایت حقوقی خود همزمان با تقویت تقاضا در این سهم بود. همچنین در سرمایه گذاری خوارزمی نیز سهامدار عمده متقاضی 77درصدی این سهم در روند معاملات این شرکت برای هماهنگ شدن قیمت سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود. حمایت بازارگردان در فولاد مبارکه نیز مانع از ریزش قیمت این سهم از نوسان مثبت شکل گرفته در حول و حوش قیمت پایانی آن شد. درنهایت در ملی صنایع مس ایران نیز حقوقی ها با تقاضای بیش از 64درصدی در حالی نظاره گر روند متعادل معاملات این سهم بودند که قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی متعادل شد.

رشد 3.17 واحدی شاخص کل فرابورس

در آخرین روز معاملاتی هفته بازار فرابورس، حدود 102میلیون ورقه بهادار در 13هزار نوبت به ارزش 940میلیارد و 250میلیون ریال دادوستد شد. شاخص کل فرابورس نیز با رشد 3.17واحدی، در عدد 799.7 واحد قرار گرفت که نماد پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را بر وضعیت شاخص داشت. 

بیشترین حجم معاملات روز چهارشنبه در نماد ریل پرداز سیر به میزان 22میلیون و 490هزار سهم انجام شد و بیشترین ارزش معاملات با رقم 100میلیارد و 430میلیون ریال در نماد توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان ثبت شد. همچنین در بازار اول، 27 میلیون و 930هزار اوراق بهادار به ارزش 55 میلیارد و 970میلیون ریال دادوستد شد که بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. 

علاوه براین، 139میلیون و 850 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 465میلیارد و 990میلیون ریال مبادله شد و بیشترین حجم معاملات این بازار مربوط به ریل پرداز سیر بود. نماد شرکت های تدبیرگران فارس و خوزستان، توکا رنگ فولاد سپاهان و آهن و فولاد ارفع بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت های زغال سنگ پروده طبس، روی زنگان و ذوب آهن اصفهان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند. 

در میان صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد و ارزش معاملات این صندوق به 46میلیارد ریال رسید.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در تمامی نمادها با کاهش قیمت روبه رو شد و در بازه 934 تا 950هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد شهریور 94 بود.

نمادهای معاملاتی شرکت عمران و توسعه شاهد و ریل پرداز سیر پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم، بازگشایی شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j1rp0nlg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه