سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیر بخش تحقیقات دانشگاه ریجنسبرگ آلمان:

اساس سوییفت بر شفافیت است

8 سال پیش ( 1394/12/24 )
 

مدیر بخش تحقیقات آی.بی.‌ای دانشگاه ریجنسبرگ آلمان با بیان اینکه اساس سوییفت بر شفافیت است، تأکید کرد که این ارتباط بانکی برای شرکت‌های بزرگ ایجاد شده و شهروندان عادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. «ارنست استال» در حاشیه دومین همایش بانکداری و تجاری اروپا در تهران به ایرنا گفت: برای یک جابه‌جایی ساده در سیستم سوییفت، همه اطلاعات فرستنده و گیرنده باید کامل باشد. اینکه مشخصات فردی آنها چیست، محل استقرارشان کجاست، نزد کدام بانک حساب دارند و غیره. وی افزود: در این رابطه، خلأهای سیستم نیز به‌طور مرتب شناسایی و رفع می‌شود.

63434745784534623623634634734578458906

استال، در پاسخ به این پرسش که آیا با لغو تحریم‌های بانکی ایران، شهروندان عادی نیز امکان دسترسی به کارت‌های معتبر بین‌المللی برای پرداخت‌های خارجی خود خواهند داشت، گفت: خیر؛ این نوع پرداخت‌ها در قالب سوییفت تعریف نشده است؛ سوییفت فقط برای شرکت‌های بزرگ و بانک‌هاست که حجم جابه‌جایی پول آنها زیاد و به صورت موردی است.

این مقام مسئول در دانشگاه ریجنسبرگ آلمان ادامه داد: سیستم‌های ویزا کارت و مستر کارت که برای این منظور استفاده می‌شوند، در کنترل آمریکا هستند و در زمان حاضر، ایران مجاز به استفاده از آنها نیست. وی اظهار داشت: با این حال، این خوش‌بینی وجود دارد که در چند سال آینده، موانع در این بخش نیز برداشته شود و شهروندان ایرانی بتوانند از این شبکه‌های کارتی بین‌المللی استفاده کنند. استال گفت: البته مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، همان شفافیت است؛ شفاف‌سازی اطلاعات فردی و بانکی یک جمعیت 80 میلیون نفری، کاری زمان بر است. 

به گزارش ایرنا، هفته پیش مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرد، نخستین کارت‌های بین‌المللی در نظام بانکی کشور سال آینده وارد کشور می‌شوند. به گفته وی، براساس مذاکرات انجام شده با بانک جی. بی. سی (JBC) ژاپن قرار است کارت‌های بین‌المللی این شرکت از سال آینده وارد نظام بانکی ایران شود.

داوود محمد بیگی درباره ورود کارت‌های بین‌المللی همچون «ویزا کارت و مستر کارت» و دیگر کارت‌های بین‌المللی به بازار ایران گفت: بانک مرکزی اقداماتی را در این زمینه انجام داده و برنامه‌ریزی‌هایی برای اتصال شبکه شتاب با شبکه‌های خارجی همانند ویزا و مستر (کارت) انجام شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PGQ2OMwU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه