پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ارزش بازار فناوری اطلاعات کشور هم اکنون از مرز 40 هزار میلیارد تومان گذشته است.

به گزارش«فرصت امروز»، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه پروژه های ایرانسل با اعلام این خبر اظهار کرد: این رقم برای ما قابل قبول نیست. هدف ما این است که بازار ICT را هرچه زود تر به عدد 120 هزار میلیارد تومان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان آغاز طراحی شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت و کیفیت و امنیت کاربران در این شبکه مد نظر بود، افزود: امروز در قالب این شبکه بحث ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار مطرح است.

وی خاطر نشان کرد: اتفاقات چند ماه اخیر در شرکت ایرانسل پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت و متعاقب آن بهره برداری از فاز دوم این شبکه در دهه فجر نشان می دهد تحول بزرگی ایجاد شده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در تلفن همراه نیز مثل شبکه ملی اطلاعات رفع نیاز کاربران مد نظر بود، گفت: امروزه تلفن همراه کاربرد دیگری یافته و از این رو کارهای مقدماتی در زمینه دولت همراه شروع شده و به خوبی پیش می رود و با رونمایی از فاز نخست دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دنبال دولت همراه هستیم تا تمام خدمات دولت الکترونیک را برروی تلفن همراه برای هموطنان ارائه کنیم.

واعظی در ادامه با اشاره به حرکت دنیا به سمت اینترنت اشیاء اظهار داشت: اینترنت اشیا تحول عظیمی بوجود خواهد آورد و بخش قابل توجهی از زندگی انسان را هوشمند خواهد نمود.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت ایرانسل در زمینه اینترنت اشیا اظهار داشت: همچنان که ایرانسل روی این موضوع کار کرده و پروژه ارائه داده است باید سرمایه گذاری بر روی اینترنت اشیا افزایش یابد و اپراتورها با شبکه گسترده ای که در سراسر کشور دارند وارد مقدمات کار آن شوند.

واعظی با اشاره به اقدامات ایرانسل در زمینه توسعه TD-LTE در 132 شهر کشور گفت: کار بزرگی انجام گرفته و بخشی از نگرانی ما در زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات را برطرف کرده است.

وی ارائه نسل 4 و بالاتر در 350 شهر کشور را نیز گام بسیار مهمی برشمرد و گفت: افزایش استفاده از دیتا در ماههای اخیر پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات از توفیقات شما است که در عین حال نشان دهنده آمادگی ملت در استفاده از خدمات ارائه شده نیز می باشد از این رو باید سریعتر کار کنیم.

وزیر ارتباطات همکاری ایرانسل با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را نیز از دیگر اقدامات خوب این شرکت عنوان کرد و گفت: این اتفاق یک روش خوب است و توصیه می شود تمام شرکت های بزرگ به آن عمل کنند و به جای اینکه همه کارها را خودشان انجام دهند به برون سپاری و استفاده از شرکت های خصوصی بپردازند که هم به اشتغال جوانان کمک می کند و هم برای خود شرکت صرفه اقتصادی به همراه دارد.

واعظی همچنین از توسعه بازار ICT در کشور خبر داد و گفت: در ابتدای دولت یازدهم بازار ICT بین 17 تا 18 میلیارد تومان بود که در حال حاضر به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به جمعیت و اقبال مردمی و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه باید برای رسیدن به بازار 120 هزار میلیارد تومانی تلاش کرد.

وزیر ارتباطات در عین حال افزایش استفاده از دیتا را موجب گسترش بازار ICT دانست و گفت: هر چه این بازار توسعه یابد اشتغال فارغ التحصیلان این حوزه که اولویت دولت نیز به شمار می رود، افزایش می یابد و در نتیجه جوانان می توانند با حضور در کشور درآمد خوبی کسب کنند.

واعظی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات دیگر حرف و تبلیغ نیست اظهار داشت: این شبکه حرف نیست بلکه اقدام و عمل است و در روزهای گذشته و در تمام مراسم بخش خصوصی و دانشگاهی در این زمینه گزارش ارائه دادند و به این موضوع اذعان کردند که اقبال مردم به افزایش استفاده از محتوای داخل و ترافیک داخلی نشان دهنده این واقعیت است.

وی خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات از ابتدا علاقه مند به کار و عمل بوده است و قضاوت را به مردم می سپارد.

واعظی همچنین هدف از ایجاد این شبکه را ایجاد بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان برشمرد و گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی در سه سال گذشته به سرعت سایت های غیر اخلاقی کاهش یافته و معتقدیم باید کمتر از اینهم کمتر شود.

رشد 6 برابری ترافیک دیتای ایرانسل با راه اندازی شبکه ملی

در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت ایرانسل گفت: با رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، توسعه شبکه دسترسی با سرعت بالای ایرانسل رشد قابل توجهی داشته و در این چند ماه اخیر و در این مدت کوتاه رشد 6 برابری در زمنیه ترافیک داخل ایرانسل را داشته ایم.

وی در گزارشی از فعالیت های این شرکت اظهار داشت: از شروع واگذاری پروانه نسل  3و 4 دو سال می گذرد و درعرض 30 ماه گذشته 150 شهر تحت پوشش نسل چهار قرار گرفته است.

وی با بیان این که47 میلیون مشترک فعال داریم افزود: 86 درصد کشور و بخش عمده روستاها تحت پوشش نسل دوم است و بیش از 20 هزار نود شبکه نسل 2 داریم.

مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: در زمینه نسل سه هم 1600 شهر و دهستان نسل سوم دارند و بیش از 3/19 میلیون مشترک از خدمات این نسل استفاده می کنند که بیش از 10هزار نود نسل 3 نصب شده است . در زمینه نسل 4 هم بیش از 468 شهر و دهستان دارند که 9/3 میلیون مشترک از آن استفاده و بیش از 7890 شهر نود شبکه نسل 4 نصب شده است.

مدیر عامل شرکت ایرانسل افزود: در زمینه TD-ITE در 132 شهر خدمت ارایه نموده و 1900 نود شبکه فعال شده است.

وی پوشش پهن باند را موجب مصرف 1700 ترابایت دیتا در کشور دانست و گفت: بعد از راه اندازی پهن باند رشد سرانه دیتای همراه مشترکان 15 برابر شده است و  27 میلیون مشترک در زمینه دیتا داریم .

مدیر عامل ایرنسل، با اشاره به مذاکره با 22متقاضی mvno گفت: با دو متقاضی دارای پروانه اپراتور مجازی، نگین ارتباطات آوا و همراه هوشمند آینده در شرف عقد قرارداد هستیم و در حال حاضر قرارداد به سازمان تنظیم ارایه و در مراحل پایانی است.

دزفولی در زمینه تولید محتوای پهن باند نیز گفت: از سال پیش تاکنون در مقدار برنامه های کاربردی بیش از 5 برابر رشد را شاهدیم.

وی از سرمایه گذاری 6/6 میلیارد دلاری در شبکه ایرانسل خبر داد و گفت: در حال حاضر 2 میلیارد دلار ثبت سرمایه گذاری خارجی داریم. دزفولی در زمینه توسعه بازار نیز به همکاری با 700 شرکت داخلی با ایرانسل اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که در زمینه تولید محتوا با شرکت های بیشتری قرارداد منعقد بشود و با توجه به پتانسیل استانها پیش بینی می شود که دو برابر رقم فعلی شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uJHfwDEI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه