فضای مطلوب اقتصادی ایجاد شده بهواسطه اجرایی شدن برجام و نیز هجوم گردشگران خارجی به ایران، فضای امید را به شهرهای توریست خیز بینالمللی ایرانی مانند اصفهان بازگردانده است؛ موضوعی که با گفتههای استاندار اصفهان بر محوریت گردشگری بهعنوان اصلیترین مزیت رقابتی اصفهان در سند آمایش سرزمین مهر تأیید خورده است. در این شرایط به نظر میرسد موضوع برندسازی شهری که چند سالی است در سمینارهای گوناگون و نیز نوشتههای مختلف مورد توجه قرار گرفته است، اینبار رنگ واقعیت به خود گرفته و قرار است از برندشهری اصفهان در هفته اصفهان (اردیبهشتماه سال آینده) رونمایی شود.
براین اساس، مجموعه مطالعات مرتبط با چرایی اجرای این پروژه، سند استراتژیک برند شهری اصفهان و نیز مجموعهای از شعارها و هویت بصری پیشنهادی مرتبط با این استراتژی از طریق وب سایت www. esfahanbrand. com در معرض دید و قضاوت متخصصان قرار گرفتهاست. نکته قابل تأمل در این میان انتخاب صفت Majestic یا شکوه بهعنوان پیام محوری برندشهری اصفهان و نیز معرفی توریسم فرهنگی خارجی و بهعنوان مخاطب اصلی پیام این برند است.
20بهمنماه آخرین فرصتی است که متقاضیان حضور در این فراخوان ملی میتوانند آثار پیشنهادی خود را به دبیرخانه معرفی شده ارسال کنند. هرچند جایزهای 30 میلیونی برای ارائهدهنده شعار منتخب تعیین شده است، اما بدون شک اعتبار تعیین شعار برند اصفهان، نگین گردشگری ایران، میتواند برای هر فردی وسوسهانگیز باشد. امید است موج برندسازی شهری در ایران با این پروژه در دیگر نقاط کشور آغاز شود.