جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در جلسه دولت آمریکا با شرکت‌های فناوری و نمایندگان برجسته شبکه‌های اجتماعی در هفته گذشته، شرکت اپل به مخالفت با درخواست دولت آمریکا جهت ایجاد «درب پشتی» برای دسترسی به اطلاعات کاربران پرداخت. در این جلسه که نمایندگان شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، لینکدین، توییتر و دراپ‌باکس هم شرکت داشتند، تام کوک، مدیراجرایی اپل از پیشنهاد دولت آمریکا برای ایجاد یک درب پشتی در تکنولوژی رمزگذاری شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرده‌ است.

دولت آمریکا در صدد است شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های فناوری را مجاب کند تا در صورت لزوم اطلاعات کاربران را در اختیار این دولت قرار دهند. براساس گزارش‌های رسیده از این جلسه، کوک به دولت آمریکا و شبکه‌های اجتماعی هشدار داده ‌است تا تعادل را بین حریم خصوصی و امنیت ملی حفظ کنند.اختلاف اپل و دولت آمریکا بر سر رمزگذاری و دسترسی دولت به اطلاعات کاربران چیز جدیدی نیست.

ماه سپتامبر، شرکت اپل اعلام کرد که به دلیل سیستم رمزگذاری موجود در این شرکت، نمی‌تواند براساس دستور دادگاه عمل کرده و پیامک‌های کاربران را از طریق سرویس iMessage بین گوشی‌های آیفون ردو بدل شده است، در دسترس دادگاه قرار دهد. جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا در سال 2014 از سیستم رمزگذاری اپل انتقاد کرده بود.

«این موضوع که شخصی یک کمد درست کند که درش هیچ‌گاه باز نشود، حتی اگر بحث کودک‌ربایی یا حکم دادگاه در میان باشد، از نظر من کاملا بدون معنی‌است.»با این حال کوک در سال 2015 در این مورد گفت: «برخی افراد در آمریکا به امید این هستند که توانایی و امکان شهروندان عادی جامعه در رمزگذاری اطلاعات‌شان را زیر سوال ببرند. ما فکر می‌کنیم این کار بسیار خطرناک است. اگر یک کلید اضافه در زیر فرش برای پلیس‌ها بگذارید، دزدها هم توان پیدا کردن آن را خواهند داشت.»در پی حملات تروریستی پاریس، شرکت اپل به همراه مایکروسافت، توییتر، گوگل، فیس‌بوک و 57 شرکت فناوری دیگر بر آن شدند تا از هر اقدامی برای تضعیف سیستم رمزگذاری جلوگیری کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PYxpbNmD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه