یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست وزارت نفت با اعلام اینکه ۸۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به طرح ان.جی.ال خارک اختصاص یافته است، گفت: در صورت تامین منابع مالی این طرح سال آینده تکمیل می‌شود.

محمدحسین اردشیری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تکمیل طرح ان.جی.ال خارک گفت: هر زمان که پول مورد نیاز به این طرح تزریق شود می‌توان زمانی را برای بهره‌برداری از آن اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه از صندوق توسعه ملی 800 میلیون دلار به طرح ان.جی.ال خارک اختصاص یافته است، گفت: علاوه بر این رقم - که قرار است در آینده نزدیک به طرح تزریق شود- 200 تا 300 میلیون دلار دیگر نیز نیاز است؛ در این صورت تا سال آینده طرح به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح ان.جی.ال خارک 50 درصد پیشرفت داشته است، گفت: یکی از دلایل تاخیر در تکمیل این طرح، اجرای آن طی یک فاز است درحالی‌که اگر این طرح به دو یا سه فاز تقسیم می‌شد می‌توانست پیشرفت بهتری داشته باشد.

هدف از طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی کامل ان.جی.ال خارک جلوگیری از سوختن روزانه ٦٠٠ میلیون فوت‌مکعب گازهای همراه نفت در منطقه خلیج‌فارس است. بر این اساس با اجرای طرح ان.جی.ال خارک، مشعل گاز (فلر) سکوهای نفتی ابوذر، هندیجان، بهرگانسر، رسالت، بلال و سروش خاموش می‌شوند.

همچنین با راه‌اندازی ان.جی.ال خارک علاوه بر تولید محصولاتی مانند اتان، پروپان، پنتان، بوتان و گاز طبیعی، یک زنجیره ارزش از محصولات پایین ‌دستی نیز حاصل می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SFnidURl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه