جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
در آخرین روزهای مانده به پایان ضرب‌الاجل مذاکرات

احتمال تمدید چند روزه قوت گرفت

9 سال پیش ( 1394/4/7 )
 

وزیران امور خارجه ایران و آمریکا برای سومین بار پس از بیانیه لوزان در چارچوب مذاکرات جامع هسته‌ای و در آستانه پایان ضرب‌الاجل 10 تیرماه دیدار کردند. محمدجواد ظریف و جان کری روز شنبه به هیات‌های مذاکره‌کننده‌شان پیوستند که مذاکرات آنها از حدود 20 روز پیش تاکنون در سطح کارشناسی و معاونان به‌طور فشرده ادامه داشته است. با وجود آنکه دیپلمات‌های ایرانی با زبان روزه نگارش پیش‌نویس توافق را دنبال می‌کنند، مذاکرات به‌طور جدی و بدون وقفه و مستمر در جریان است. این دور از مذاکرات که قرار است تا پایان ضرب‌الاجل 10 تیرماه ادامه یابد احتمالا با توجه به ضرورت ادامه مباحث در برخی موضوعات با چند روز تمدید مواجه خواهد شد؛ احتمالی که کشورهای هر دو طرف مذاکره به آن اذعان داشته‌اند.

3456475

هرچند با ورود وزیران خارجه ایران و 1+5 به مذاکرات، فضای سرد هتل کوبورگ گرمای بیشتری به خود گرفت، اما برخی منابع معتقدند هنوز بحث‌های جدی و اختلاف نظرهای مهم بر سر برخی موضوعات وجود دارد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح روز شنبه بعد از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم. مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم‌ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده‌خواهی نکند، حتما به یک توافقی می‌رسیم که به نفع همه خواهد بود. البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته است شرط رسیدن به توافق خوب آن است که ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد، گفت: در لوزان نسبت به راه‌حل‌ها تفاهم کردیم و در مورد آن راه‌حل‌ها کار را ادامه می‌دهیم. آنچه ضروری هست آن که طرف مقابل واقعیت‌ها را بپذیرد و براساس واقعیت‌ها پیش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد. این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم‌ها و متوقف کردن همه قطعنامه‌های شورای امنیت است و ما نیاز داریم به‌صورت جدی این تعهد را در طرف مقابل ببینیم. جمهوری اسلامی ایران کاملا به تعهدات خودش پایبند است و کار را به پیش می‌برد.

در دیدار کری و ظریف که ظهر روز شنبه با نیم ساعت تأخیر از زمان اعلام شده قبلی انجام شد معاونان آنها، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IulrqxkZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه