جمعه, ۵ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش عمر ناوگان اتوبوسی به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در این بخش گفت: پس از افزایش قیمت ارز، قیمت اتوبوس افزایش پیدا کرد و در حال حضر تعاونی‌ها قدرت خرید ندارند.

اتوبوس گران شده، تعاونی ها توان خرید ندارند

به گزارش ایلنا، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ادامه داد: متأسفانه در سه سال گذشته به دلیل افزایش چشمگیر قیمت اتوبوس که پس از افزایش قیمت ارز اتفاق افتاد، استقبال سرمایه‌گذاران برای خرید اتوبوس کم شد. شاید بتوان گفت به همین دلیل عمر متوسط ناوگان اتوبوسی هم در سه سال گذشته قدری افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اصولا ناوگان اتوبوسی کشورمان فرسوده و قدیمی نیست، گفت: در مقایسه با ناوگان مینی‌بوسی و باری عمر ناوگان اتوبوسی بالا نیست که ما نگران فرسودگی ناوگان اتوبوسی باشیم. معتقدم این بحثی که عده‌ای مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه به جای هواپیما اگر اتوبوس می‌خریدیم به نفع حمل‌و‌نقل عمومی بود یک بحث انحرافی است.

کشاورزیان با اشاره به عدم استقبال سرمایه‌گذاران از دریافت وام‌های ارزان قیمت خرید اتوبوس اظهار داشت: در حال حاضر افراد برای خرید یک دستگاه اتوبوس باید سرمایه نزدیک به 800 میلیون تومان داشته باشند حال اگر دولت وام‌های ارزان‌قیمت 300 الی 350 میلیون تومانی با نرخ بهره 8 الی 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار دهد باز هم افراد باید آورده‌ 500 میلیون تومانی داشته باشند که این رقم هم برای افراد زیاد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر عمر متوسط ناوگان اتوبوسی چیزی حدود 11 الی 12 سال است و خیلی فرسوده نیست. معتقدم مشکل عمر ناوگان اتوبوسی نیست، بلکه عوامل دیگری باعث بروز مشکل در این صنعت می‌شود.

وی تأکید کرد: سیاست‌های قیمت‌گذاری و کنترل قیمت که هنوز در کشور ما حاکم است به شرکت‌ها این اجازه را نمی‌دهد که با یک مدل اقتصادی مشخص حرکت کنند. ماهیت این صنعت به‌گونه‌ای است که در ایام پرمسافر باید این امکان را داشته باشد که نرخ‌ها را تا حدی بالا ببرد تا بتواند کاهش قیمت ایام غیرپیک را جبران کند، بنابراین مجموعه عواملی دست به دست هم می‌دهند که انگیزه سرمایه‌گذاران برای خرید اتوبوس کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7o6wGc2k
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه