پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک معتقد است تا 10سال آینده تکنولوژی هوش مصنوعی از بشر پیشی می‌گیرد. به عقیده او، تا 10سال آینده، هوش‌های مصنوعی در زمینه‌های بصری، شنوایی و زبانی از بشر جلو می‌افتند. بنیانگذار فیس‌بوک در یک کنفرانس تلویزیونی سرمایه‌داران در واکنش به سوال ‌«آیا هوش مصنوعی قادر است با بشر رقابت کند؟» پاسخ داد: «بله.»

این برنامه تلویزیونی که در آمریکا متداول است، نظر مارک زوکربرگ را درباره آینده هوش مصنوعی جویا شد. مدیر عامل فیس‌بوک در این مصاحبه گفت که هوش مصنوعی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها جایگزین انسان شود. ارزیابی او از آینده فناوری هوش‌های مصنوعی اینچنین است.

7353574584646847346223473478357834572724723435894

او توضیح می‌دهد که مهم‌ترین چیزی که در توسعه هوش مصنوعی روی آن تمرکز داریم این است که در طراحی به جایی برسیم که بتوانیم در بسیاری از زمینه‌ها هوش مصنوعی را جایگزین انسان کنیم. این بنیانگذار موفق فکر می‌کند که در پنج یا 10 سال آینده دنیای فناوری به نقطه‌ای خواهد رسید که هوش‌های مصنوعی جای انسان را در زمینه‌های بینایی، شنوایی و زبانی خواهند گرفت. 

هوش مصنوعی هنوز قادر به آموختن نیست!

در این کنفرانس تلویزیونی از مارک زوکربرگ سوال شد که آیا انسان محکوم به این است که با هوش مصنوعی جایگزین شود؟ او در پاسخ گفت: «هنوز نه. اینکه هوش مصنوعی جایگزین انسان می‌شود به این معنی نیست که می‌تواند مانند بشر فکر کند یا قابلیت آموزش داشته باشد. ذهن انسان دارای پیچیدگی‌هایی است که درک آن ساده نیست. در واقع هر چقدر هم کامپیوترها در یک زمینه کارآمد باشند، قادر به فکر کردن و یادگیری یک مهارت جدید نیستند. در حال حاضر تا حد زیادی از این بابت مطمئن هستیم که در فکر کردن و مهارت یادگیری انسان با هوش مصنوعی و تکنولوژی قابل مقایسه نیست.»

در مقایسه هوش مصنوعی با هوش انسانی باید گفت که انسان قادر به مشاهده، تجزیه و تحلیل مسائل مختلف است اما هوش مصنوعی مبتنی بر قوانین و رویه‌هایی است که از قبل به سیستم داده شده است.

منبع: BFMtv

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oiBR75nO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه