یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، با ابراز خوش‌بینی به آینده ایران، گفت: تحریم‌های ظالمانه چند سال اخیر، در کنار مشکلات، این دستاوردها را داشت که مردم متوجه شدند می‌توانند براساس معارف اسلامی و قوانین بالادستی نظام و فرهنگ ملی، ملتی سرفراز و سالم و پیشرو باشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری متن و اهداف تصویب سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، گفت: براساس امکانات کشور و با توجه به آشنایی از توانایی مردم، دورنماها و آرزوها دور از دسترس نبود.

5724152125133622633162362476247242424242

هاشمی رفسنجانی آگاهی مردم ایران از همه زوایای لازم برای زندگی آبرومندانه و استفاده درست از تعاملات بین‌المللی را سرمایه خوش‌بینی خویش نسبت به آینده کشور خواند و گفت: تنها نگرانی دلسوزان در این فرآیند، کمرنگ شدن فضایل اخلاقی و فراگیری رذیلت‌ها در رفتار و گفتار بعضی از آدم‌هاست که متاسفانه بلندگو و رسانه دارند. وی سوابق اخلاقی مردم ایران را ستود و گفت: مکارم اخلاق حدود صد عنوان دارد که اگر رعایت شوند، در انتخابات این همه معصیت و گناه و تهمت نمی‌بینیم.

هاشمی ریا را بخشی از شرک دانست و با تقبیح اثراتی که در مردم فریبی دارد، به حساسیت‌های بزرگان دین اسلام اشاره کرد و گفت: ریا مانند خوره‌ای صداقت را در بدنه جامعه می‌خورد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجسس در زندگی مردم را یکی دیگر از مظاهر و مصادیق رذیلت‌های اخلاقی از نظر دین اسلام دانست و با اشاره به صراحت قرآنی در «ولا تجسسوا»، حساسیت‌های امام راحل را یادآور شد و گفت: امام (ره) به صراحت از تجسس در زندگی مردم، افشای اسرار خانوادگی آنها و ایجاد ناامنی در جامعه، تبری می‌جست و مسئولان را از انجام چنین اقداماتی برحذر می‌داشت.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، آگاهی نسل جوان و زنان ایران اسلامی را سرمایه ارزشمند برای امروز و آینده کشور دانست و گفت: خانم‌های مسلمان که در تمام تاریخ اسلام مظلوم بودند و حتی در ارث هم به خاطر بعضی از سوءبرداشت‌ها محروم بودند، در سایه رشد و آگاهی خویش و میدان دادن انقلاب اسلامی به آنان، وارد عرصه‌های مختلف شدند و نام‌نویسی بسیاری از خانم‌ها برای انتخابات، حتی انتخابات مجلس خبرگان، نشان از عزم آنها برای دخالت در مسائل اساسی کشور است.

وی جوانان ایران اسلامی را گل‌های سر سبد جامعه خواند و گفت: خدا را شکر که در همه زمینه‌ها دانشمندان جوانی داریم که خیلی از آنها به دلایلی در خارج از کشور هستند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «وقتی شنیدم درصد زیادی از نیروهای ناسای آمریکا، ایرانی هستند، احساس دوگانه‌ای از خوشحالی و ناراحتی کردم»، افزود: احساس غرور و افتخار می‌کنیم که جوانان ایرانی در مراکز مهم علمی، فضایی، پزشکی، مهندسی، مدیریت کارخانه‌های مهم جهان حضور دارند و ناراحتیم که چرا زمینه‌ای برای ماندن این جوانان در کشور فراهم نشده که بمانند و در ایران خدمت کنند.

او با تاکید مجدد بر اهمیت انتخابات، از انجام مسائل مرحله اول آن‌که مربوط به دولت در ثبت‌نام از نامزدها و بررسی صلاحیت‌ نامزدها در هیأت‌های اجرایی بود، ابراز رضایت کرد و گفت: امیدواریم در مراحل بعدی بررسی صلاحیت‌ها نیز مسائل به خوبی انجام شود تا ملت در اسفند ماه حماسه‌ای دیگر خلق کند که مکمل حماسه سیاسی پرشور آنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 باشد. هاشمی رفسنجانی، خطاب به اعضای شورای مرکزی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی، گفت: می‌توانید با دیگر احزاب ائتلاف کنید تا بتوانید مسائل بزرگ کشور را انجام دهید.

568584635835835834583458345848483583583

او توجه به احزاب را شیوه تجربه شده دموکراسی در دنیا، دانست و گفت: اگر مردم به تفکرات و برنامه‌های حزبی در انتخابات رأی بدهند، در طول مسئولیت خود بر اقدامات آنان نظارت می‌کنند و در انتخابات بعدی، اگر راضی باشند، دوباره رأی می‌دهند و اگر راضی نباشند، احزاب دیگری را انتخاب می‌کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنان خود، مردم را ولی‌نعمتان جامعه دانست و گفت: اغراق و تعارف نیست که ما در استخدام مردم هستیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/i04jBXDU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه