پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کریسمس نزدیک است و برندهای مختلف در کشورهای دیگر در تلاش برای اینکه به‌گونه‌ای خود را با این مناسبت پیوند بزنند و نام خود را در ذهن مشتریان حک کنند. برندهای بزرگ امسال نیز به رسم هرساله، بودجه هنگفتی را صرف ارائه محصولات و آگهی‌های کریسمسی کرده‌اند تا هم نمودارهای فروش خود را در آستانه سال جدید میلادی به اوج برسانند و هم به مخاطبانشان یادآوری کنند که در سال جدید، با برنامه‌های جدید آنها را همراهی خواهند کرد. 

در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به جدیدترین کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات برندها به مناسبت این رویداد. با این هدف که ان‌شاءالله شاهد استفاده از مناسبت های ملی و مذهبی برای برندهای ایرانی در چارچوب ها و استانداردهای جهانی آن باشیم.

بازگشت کامیون کریسمسی کوکاکولا به جاده‌ها

آمدن سال نو میلادی برای شرکت‌ها و برندهای گوناگون در سراسر جهان به معنای تلاش و کوشش آنان برای تبلیغات گسترده است. برندهای مختلف برای جشن گرفتن کریسمس 2015 برنامه‌های گوناگونی پیاده می‌کنند. یکی از برندهایی که هر سال برای کریسمس ساز و برگ ویژه‌ای دارد، شرکت کوکاکولا است. این شرکت هر سال برای گرامیداشت فصل جشن، کامیون کریسمسی خود را به شهرهای گوناگون در کشورهای مختلف می‌فرستد. این کامیون که با شعار تبلیغاتی «تعطیلات دارد از راه می‌رسد» بار و بنه سفر بسته، امسال در شهرهای مختلف بریتانیا به علاقه‌مندانش مژده آمدن کریسمس را می‌دهد.

کامیون کوکاکولا در این مسیر در 45 نقطه توقف می‌کند و با طرفداران این برند قدیمی دیدار می‌کند. شروع سفر این بار کامیون کوکاکولا 28 نوامبر و پایان آن 23 دسامبر 2014 است.  کامیون کریسمسی کوکاکولا علاوه‌بر گشت‌زنی در بریتانیا برای طرفداران خود نوشابه باز می‌کند و گروه کر نیز در این مسیر با همخوانی مردم را به سوی خود دعوت می‌کنند.  این کامیون نخستین‌بار در سال 1995 در یک برنامه تلویزیونی ظاهر شد و از آن پس به یکی از برنامه‌های هر ساله تلویزیون برای جشن گرفتن کریسمس در بیش از 100 کشور دنیا تبدیل شد. در جشن‌های پیشواز کریسمس 2014، بیش از 200 هزار نفر از طرفداران کوکاکولا با کامیون سیاحتگر این شرکت عکس یادگاری گرفته‌اند. 

پازل تبلیغاتی کریسمسی

کوکاکولا در بخش دیگری از کمپین بازاریابی خود به مناسبت نزدیک شدن به سال نو میلادی نیز یک پازل تبلیغاتی 1500 تکه‌ای طراحی کرده که در آن از نمادهای کریسمس مانند بابانوئل و درخت کریسمس استفاده شده است. البته به‌جای چراغ‌های زینتی، بسته‌های نوشیدنی کوکا‌کولا از این درخت آویزان است و محصولات کوکاکولا در کنار درخت و نماد کریسمس قرار گرفته است. همچنین در نمونه‌ای دیگر، این شرکت یک تقویم دیواری سال 2015 را با تصویری از لباس  بابا‌نوئل و نوشابه کوکا‌کولا به تصویر کشیده است. 

مک‌دونالد؛ دو محصول جدید 

مک‌دونالد در سایت خود با ارائه و معرفی دو محصول جدید به نام‌های اسپرسوی شکلات سفید و شکلات داغ سفید در لیوان‌هایی با رنگ‌های شاد که روی آنها نمادهای آدم‌برفی و کادوهای کریسمس و فنجانی با نماد برف به تصویر کشیده شده، به استقبال سال جدید میلادی رفته است. یکی از جذابیت‌های خلاقانه این حرکت مک‌دونالد، استفاده از بنرهای تبلیغاتی با بخارهای متحرک برخاسته از محصول جدید اسپرسوی این شرکت است که به بیننده حس تازگی و تداوم گرم بودن این محصول را می‌دهد. 

مایکروسافت؛ تشویق به خرید 

شرکت مایکروسافت با قرار دادن عکس کادوهای سال نو در صفحه دسکتاپ انواع کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های تلفن همراه موجود در فروشگاهش، مخاطبان را تشویق به بازدید و خرید هدیه سال نو برای نزدیکانش کرده است. همچنین در بک‌گراند تصویر این آگهی، هوای ابری زمستان و دایره‌هایی محو به شکل برف دیده می‌شود که به خوبی حس و حال فضای زمستانی و سال نو میلادی را منتقل می‌کند. 

باشگاه اورتون؛ جذب هوادار

باشگاه اورتون با انتشار یک کلیپ تبلیغاتی قصد جذب هوادارانش برای خرید بلیت‌های بازی‌های این تیم در پایان فصل را داشت که برای این هدف تصمیم گرفتند که لباس آبی به رنگ پیراهن تیمشان را با دانه‌هایی شبیه برف و عکس گوزن و کلاه کریسمس بر تن ساموئل اتوئو، بازیکن کامرونی بپوشانند. استیون پینار نیز در این کلیپ تبلیغاتی در کنار او مشاهده می‌شود و بسته تبلیغاتی بلیت بازی‌های باشگاه در دست آنهاست. 

پارک بری‌فارم؛ تور تفریحی 

پارک تفریحی نات بری‌فارم با تبلیغات گسترده مشتریان را به خرید کارت تفریحی خود برای برنامه‌های مفرح مختلف از جمله تور تفریحی در کریسمس تشویق کرده است. مسئولان این پارک در این تبلیغ تصویر یک بابانوئل سوار بر قطاری مزین به کاج و زنگوله‌های مختص تعطیلات سال نو به همراه تصویر کارت اعتباری این تور تفریحی که از 22 نوامبر 2014 تا 4 ژانویه 2015 برگزار می‌شود را به اشتراک گذاشته‌اند.  همچنین در وب‌سایت این شرکت تصاویری از برنامه‌های زنده مختص این تعطیلات همچون تئاتر و کنسرت و خواندن سرود کریسمس و جشنواره غذای این مجتمع به چشم می‌خورد. 

میلکا؛ روزشماری برای کریسمس

شرکت میلکا به مناسبت کریسمس یک تقویم مدرن مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده را روانه بازار کرده که همراه با کودکان برای فرارسیدن کریسمس لحظه‌شماری می‌کند. این تقویم با توجه کردن به این موضوع که در آستانه کریسمس زمان برای بچه‌ها به کندی می‌گذرد، مجموعه‌ای از شماره‌ها به شکل عصای شکلاتی، کلاه بابانوئل و آدم‌برفی را دربر می‌گیرد که از اول دسامبر تا بیست و چهارم این ماه را همراه با کودکان می‌شمارد. آژانس تبلیغاتی Taxi Studio ایده‌پرداز این تقویم ادعا کرده که این تقویم نخستین نمونه تقویم‌های مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده به مناسبت کریسمس است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HmqGvb7B
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه