یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس هیأت عامل ایمیدرو گفت: دولت و ایمیدرو از انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشاركت شركت‌های خارجی در این بخش استقبال می‌كنند.

به گزارش روابط عمومی این سازمان مهدی كرباسیان تصریح كرد: نوع سرمایه‌گذاری شركت‌های خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی به‌صورت مستقل و مشاركتی قابلیت اجرا دارد، به طوری که سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌صورت سهام‌دار نیز در این بخش فعالیت كنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه اقتصادی از صاحبنظران خواست نسبت به انعكاس توانمندی‌های این بخش، فعالیت بیشتری انجام دهند.

به گفته وی، در سال‌های گذشته با بروز ركود جهانی در اقتصاد و همزمان اعمال تحریم علیه اقتصاد ایران، كمترین آسیب به بخش معدن وارد شد كه این امر نشان می‌دهد، بخش معدن نیازمند توجه بیشتری است تا سهم بالاتری در تولید ناخالص داخلی كسب كند.

كرباسیان به تمایل شركت‌های خارجی از جمله شركت‌هایی از اتحادیه اروپا، آسیا، ‌افریقا و كانادا برای همكاری با ایران اشاره كرد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر خروج اقتصاد جهانی از ركود در سال 2015، رونق بخش معدن و صنعت فرآوری، بیش از پیش خواهد شد كه در این میان شركت‌های خارجی با تعامل و ارتباط افزون‌تر با ایران می‌توانند منافع دوسویه‌ای ایجاد كنند.

وی همكاری این سازمان با بخش خصوصی را به‌عنوان یكی از سیاست‌های اساسی ایمیدرو ذكر كرد و گفت: ایمیدرو نه رقیب كه حامی بخش خصوصی ایران است و این امر با توجه به بازتعریفی كه از جایگاه این سازمان انجام شده پررنگ‌تر خواهد شد، به این دلیل كه اهداف حوزه معدن و صنایع معدنی با شركت‌های توانمند بخش خصوصی تحقق می‌یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: همكاری با بخش خصوصی می‌تواند بخشی از اهداف كشور را برای دستیابی به رشد بیش از هشت‌درصدی اقتصاد محقق سازد.

كرباسیان تصریح كرد: حدود 30 طرح نیمه تمام و راكد كه طی یك سال اخیر فعال شده‌اند با مشاركت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده كه چنین عملكردی گواه سیاست جدید ایمیدرو است.

وی ادامه داد: ایمیدرو اجازه دارد 25درصد از سود خالص خود را در حوزه پژوهش و همكاری با نهادهای علمی هزینه كند، به همین دلیل به دانشگاه‌ها اعلام كرده‌ایم كه آماده همكاری مشترك در اجرای طرح‌های پژوهشی هستیم.

رییس هیأت عامل ایمیدرو یادآور شد: تدوین طرح جامع فولاد كه طی 10 سال گذشته آغاز شده و برخی از بند‌های آن اجرا شده بود، هم اینك در حال نهایی شدن است و تمامی امور از جمله مسائل آب، معادن بالا دستی، ‌انرژی، ‌حمل‌و‌نقل و تولید را در برمی‌گیرد.

وی حمایت از معادن كوچك برای پرعیار‌سازی مواد معدنی از جمله سنگ آهن را از دیگر برنامه‌های ایمیدرو اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 10 معدن نمونه بخش خصوصی برای طرح‌های پرعیار‌سازی فعالیت می‌كنند.

افریقای جنوبی آماده همکاری

ویلیام مکس، سفیر افریقای جنوبی در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی گفت: دو كشور ایران و افریقای جنوبی اشتراكات و توانمندی‌های متعددی به‌ویژه در بخش معدن دارند و می‌توانند با همكاری‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری و تبادل فناوری، سبب ارتقای جایگاه بخش معدن در دو كشور شوند. او در عین حال ابراز امیدواری كرد كه به‌زودی گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 ثمربخش باشد تا زمینه استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معادن ایران فراهم آید. در این همایش محمود نیلی رییس دانشگاه تهران نیز سخنانی درباره لزوم افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه مطرح كرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/it9DJuZ7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه