چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر نفت گفت: جمهوری اسلامی ایران برای حضور مجدد ژاپن در پروژه‌های نفتی و بخش بالادستی این صنعت آماده مذاکره با این کشور است. به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه دیروز در حاشیه دیدار با هیات ژاپنی در پاسخ به ایرنا درخصوص احتمال بازگشت ژاپنی‌ها به پروژه‌های نفتی غرب کارون، اظهار داشت: در مورد پروژه مشخصی تفاهم نکردیم اما به شرکت اینپکس و سایر شرکت‌ها اعلام کردیم آمادگی گفت‌وگو وجود دارد.

زنگنه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: امروز جلسه خوبی با معاون وزیر اقتصاد، صنعت و تجارت ژاپن و شرکت‌های این کشور برگزار شد. در این جلسه در مورد گسترش روابط و گشودن باب جدیدی در تعاملات اقتصادی و تجاری میان دو کشور مذاکراتی انجام گرفت. امکان همکاری در بخش بالادستی و تجارت نفت، سرمایه‌گذاری در پتروشیمی، پالایش و مشارکت شرکت‌های ایرانی و ژاپنی در توسعه تجارت و فناوری وجود دارد. زنگنه با بیان اینکه آینده خوبی را در روابط دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم، افزود: روابط دو کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه برای مدتی دچار وقفه شده بود اما با لغو تحریم‌ها این روابط توسعه خوبی خواهد یافت. ژاپنی‌ها می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت ال. ان. جی فعال باشد.

انتقال فناوری ژاپنی به ایران

دایشیرو یاماگیوا، معاون وزیر اقتصاد، صنایع و تجارت ژاپن نیز پس از ملاقات با زنگنه گفت: با مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و انتقال فناوری بحث و گفت‌وگو کرده‌ایم. مذاکرات خوبی با طرف ایرانی درخصوص نفت، منابع طبیعی و سایر حوزه‌های اقتصادی انجام شد. وی با بیان اینکه پس از توافق هسته‌ای اخیر چراغ قرمز در روابط با ایران به چراغ سبز تبدیل شده است، افزود: مقامات دولتی ژاپن و مدیران 21 شرکت از این کشور در این دیدار حضور دارند که نشان‌دهنده علاقه‌مندی مقامات دو کشور برای توسعه مناسبات است.

وی خاطرنشان کرد: روابط ایران و ژاپن در آینده توسعه خوبی یافته و به سطح بالایی خواهد رسید. زمینه‌های متعددی برای همکاری میان دو طرف وجود دارد و شرکت‌های ژاپنی آماده فعالیت در آنها هستند. شرکت‌های زیادی برای حضور در این هیات اعلام آمادگی کرده بودند اما به دلیل برخی محدودیت‌ها تنها 21 شرکت برای حضور در ایران انتخاب شدند.

دولت ژاپن پیش‌تر اعلام کرده بود که پس از توافق هسته‌ای وین در بازار ایران و ازجمله در بخش انرژی فعال خواهد شد و مایل به مشارکت در طرح‌های نفتی، صنعتی و زیرساختی این کشور است. همچنین در بیانیه وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن تاکید شده که دایشیرو یاماگیوا حامل پیام ژاپن برای توسعه و گسترش روابط اقتصادی با ایران بعد از رفع تحریم‌ها است. گفتنی است که شرکت‌های ژاپنی که سابقه حضوری فعال در صنعت پتروشیمی و بخش بالادستی نفت ایران را داشته و چندین طرح بزرگ پتروشیمی را در کشورمان اجرا کرده‌اند، تمایل خود را برای حضوری دوباره در ایران اعلام کرده‌اند. پالایشگاه‌های ژاپنی حتی در دوران تحریم نیز به خرید نفت از ایران ادامه دادند و این کشور جزو پنج خریدار نفت ایران در دوران تحریم به شمار می‌رود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vDz3016T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه