چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از آغاز عملیات اجرایی 511 طرح جدید صنعت برق در هفته دولت خبر داد. به گزارش پاون، مهندس هوشنگ فلاحتیان در نخستین روز از هفته دولت با اعلام این خبر اظهار داشت: متوسط رشد مصرف انرژی برق طی سال‌های اخیر بین 6 تا 7‌درصد بوده که این بیانگر این است که همه ساله باید 5 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید ایجاد کنیم. وی افزود: علاوه بر این باید شبکه‌های توزیع، فوق توزیع و انتقال را گسترش دهیم تا پاسخگوی نیاز جامعه باشیم. وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون و 400‌هزار مشترک جدید به جمع مشترکان برق افزوده می‌شود، گفت: تامین برق مشترکان، توسعه صنعت و کشاورزی نیاز مصرف برق در کشور را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه برق زیرساخت همه زیرساخت‌ها است، گفت: زندگی بدون برق بسیار دشوار است و راهبرد وزارت نیرو تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم است. وی با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی گفت: طی دو سال گذشته قرارداد تبدیل 7100 مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی با بخش خصوصی مبادله شده است. وی اظهار داشت: راندمان نیروگاه‌های گازی حدود 32‌درصد است که با اجرای بخش بخار آنها راندمان نیروگاه‌ها به مرز 48‌درصد می‌رسد.

فلاحتیان تصریح کرد: با اجرای این طرح بدون مصرف سوخت جدید و با استفاده از حرارت خروجی نیروگاه‌های گازی یک نیروگاه دیگر راه‌اندازی می‌شود که این اتفاق در اقتصاد ملی بسیار موثر است. وی با بیان اینکه برای تولید برق حدود 68میلیارد لیتر سوخت معادل در سال مصرف می‌شود، گفت: اگر متوسط قیمت هر لیتر سوخت فوب خلیج فارس را 45 سنت در نظر بگیریم، فقط 30میلیارد دلار هزینه سوخت تولید برق می‌شود. وی در خصوص طرح جهادی کاهش تلفات گفت: در نظر داریم که با یک حرکت جهادی تلفات برق را به زیر 10درصد برسانیم که با تلاش شبانه‌روزی میزان تلفات شبکه از 15.5‌درصد در ابتدای دولت به 11.4‌درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تبادل برق با کشورهای همجوار گفت: در حال حاضر، شبکه برق کشور به شبکه برق همه کشورهایی که با ما مرز خاکی دارند، متصل است و تبادل برق انجام می‌شود و در نظر داریم که در آینده نیز به شبکه برق کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق کابل زیردریایی متصل شویم. وی تاکید کرد: هم‌اکنون ایران قطب انرژی برق در خاورمیانه است و ما بیشترین تبادل برق را با کشورهای همسایه در خاورمیانه داریم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی میزان صادرات برق طی سال‌های اخیر را بین 10 تا 12‌میلیارد کیلووات ساعت عنوان کرد و گفت: طی همین مدت واردات برق ما کمتر از 4‌میلیارد کیلووات ساعت است که این بیانگر تراز صادرات مثبت 8میلیارد کیلووات ساعتی است. وی یادآور شد: با توجه به افزایش حود 4 هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور طی دو سال گذشته، تابستان امسال علاوه بر تامین نیاز داخل برق مازاد را به کشورهای پیرامون صادر کردیم. فلاحتیان ارزش طرح‌های قابل افتتاح صنعت برق در هفته دولت را بالغ بر 2400‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنین عملیات اجرایی 511 طرح جدید به ارزش حدود 600‌میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8jiuDL2W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه