یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد

آغاز حذف یارانه نقدی پردرآمدها

9 سال پیش ( 1393/11/29 )
 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از آغاز حذف یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد خبر داد و گفت: این کار از ایرانیان خارج کشور آغاز شده است. محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم بررسی‌ها را برای حذف یارانه نقدی دهک پردرآمد داخلی آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر قانون هدفمندی یارانه معطوف به دادن یارانه در بین مردم نیست، اما به‌دنبال حرکت در راستای اجرای خود قانون هستیم که باید حداکثر 50 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها بین خانوار‌ها تقسیم شود و بخشی از آن در تولید، بهداشت و درمان هزینه شود. برهمین اساس سال آینده دولت دو ماموریت جدید را دنبال می‌کند. 1300 میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان‌‌قیمت با سود حداکثر 10 درصد ارائه می‌شود که برای متقاضیان در شهرهای بزرگ 50 میلیون تومان به هر خانوار وام داده می‌شود که فاصله بین سود 10 درصدی و سود 21 درصدی بانک‌ها را دولت تامین می‌کند. همچنین 100 میلیارد تومان هم در بخش اشتغال هزینه می‌شود به‌ویژه اشتغال نیروهای متخصص و تحصیلکرده.

سخنگوی دولت افزود: امسال ۴۸۰۰ میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت اختصاص یافته است و در سال آینده علاوه‌بر‌آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان مابه‌التفاوت تسهیلات مسکن حمایتی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان هم برای حمایت از توسعه اشتغال در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است. وی با بیان اینکه اگر حذف یارانه درآمدهای بالا با دقت انجام شود این امر موجب استرس در جامعه نمی‌شود، افزود: حذف یارانه خانوارهای پردرآمد از مدت‌ها قبل در راستای تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ آغاز شده اما ضرورتی برای رسانه‌ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه‌ها وجود نداشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها تنها معطوف به پرداخت یارانه نیست، گفت: ۵۰ درصد منابع هدفمندی باید بین خانوارها تقسیم و بقیه آن باید صرف افزایش تولید و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شود. وی گفت: در شهرهای بزرگ همانند تهران قرار است تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به خانوارها برای خرید مسکن با نرخ ۱۰ درصد پرداخت شود که فاصله ۱۰ تا ۲۱ درصدی نرخ سود این تسهیلات قرار است از محل ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود. همچنین هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های اشتغال در سال آینده اختصاص یابد.

نوبخت درباره افزایش نرخ بنزین از ابتدای سال آینده گفت: براساس مصوبه دیروز مجلس افزایش پنج درصدی برای فرآورده‌ها در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن برای سرمایه‌گذاری بخش نفت مورد استفاده قرار گیرد. وی تاکید کرد: اگر این اقدام درست انجام شود این حذف‌ها با استرس در جامعه همراه نخواهد بود، زیرا اگر استرسی ایجاد شود بیش از همه برای اقشار کم‌درآمد خواهد بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه نیازمند تحول و بازنگری در زیرساخت‌های توسعه‌ای هستیم، گفت: با توجه به اینکه ما برنامه ششم و هفتم توسعه را پیش‌رو داریم، بنابراین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید این موضوع را مدنظر قرار دهد. نوبخت با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد: ما به دنبال برخورداری از نتایج این همایش هستیم. در ماه‌های اخیر بعد از ایجاد سازمان مدیریت تلاش شده تا تحولی بنیادین در زیرساخت‌های توسعه و فراهم‌کردن توسعه پایدار و رصد فرآیند‌های توسعه ایجاد شود.

وی همچنین درباره‌ بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد هم گفت: نظام جدید بودجه‌ریزی از سال گذشته در کشور آغاز شده و ما نیاز داریم که در یک دوره بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را دنبال کنیم. در حال حاضر هم لایحه بودجه‌ در مجلس بر مبنای بودجه‌ریزی براساس عملکرد تهیه شده است، اما این طرح کامل نیست و باید در آینده توسعه پیدا کند. نوبخت اظهار کرد: استفاده از قیمت تمام‌شده در این موضوع اهمیت دارد و این همایش استاندارد‌های بخش عمومی و دولتی را مورد توجه قرار داده است و رهاوردهای آن برای سازمان مدیریت نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این نوع بودجه‌ریزی معطوف به نتایج است و بر فرآیند بودجه‌ریزی متمرکز نمی‌شود برایش مهم است که دستگاهی بتواند ماموریت خود را عملی کند. انضباط دریافت بودجه در این نوع بودجه‌ریزی اهمیت دارد، اما مهم‌تر از آن عملکرد و نتایج است که یک سازمان بتواند با بودجه‌ای که به آن تعلق می‌گیرد به اهداف خود دست پیدا کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hSW7ugzx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه