جمعه, ۲ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Fri, 23 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز
با خاتمه مذاكرات رییس جمهور با مردم سخن می‌گوید

آخرین اخبار رسیده از وین

9 سال پیش ( 1394/4/23 )
 

مذاكرات در حالی به ساعات پایانی می‌رسد كه اخبار گوناگونی منتشر می‌شود. پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور اعلام کرد: ‌حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی پس از پایان مذاکرات جاری در وین به‌طور زنده با مردم سخن خواهد گفت. با خاتمه مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 رییس‌جمهوری در همین زمینه و به شکل مستقیم با مردم شریف و غیور کشورمان گفت‌وگو خواهد کرد. این گفت‌وگو از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و همچنین شبکه‌های تلویزیونی بین‌المللی به‌طور زنده پخش خواهد شد و زمان دقیق آن نیز از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع‌رسانی می‌شود.

یکی از خبرنگاران آمریکایی (بوستون گلوب) که در ابتدای نشست داخلی وزیران خارجه 1+5 در کوبورگ حضور داشته است در صفحه توییتر خود نوشت: در نشست وزیران خارجه که همه نگاهی عبوس داشتند از جان کری پرسیده شد مذاکرات تمدید می‌شود و او در پاسخ فقط «سکوت» کرده است. دوباره سوال شد که احتمال تمدید را منتفی می‌دانید و باز هم «سکوت» درحالی‌که رسانه‌های مختلف روز دوشنبه را روز «موعود» و «پایانی» برای مذاکرات جامع هسته‌ای و دستیابی به توافق اعلام کرده بودند اما سیدعباس عراقچی گفت که قول نمی‌دهد امشب یا فردا شب کار تمام شود.

این سخنان در شرایطی مطرح شده است كه وزیران خارجه ایران و چین صبح روز دوشنبه در هتل کوبورگ در حالی دیدار کردند که مذاکرات به هفدهمین روز خود وارد شده است و همچنان نیز ادامه دارد. سیدعباس عراقچی صبح روز دوشنبه درحالی‌که بسیاری از خبرنگاران ایرانی و خارجی روز گذشته از پایان مذاکرات در امروز خبر می‌دادند اعلام کرد که نمی‌تواند قول دهد امشب (دوشنبه شب) و فردا شب (سه‌شنبه شب) مذاکرات پایان یابد. مذاکرات در روزهای گذشته به‌طور فشرده و اغلب تا بامداد روز بعد ادامه داشته است ولی هنوز برخی مسائل مهم باقی مانده است و به گفته عراقچی تا این مسائل حل نشود نمی‌توان گفت که به توافق رسیده‌ایم. ظریف در دیدار با همتای چینی خود گفت: معتقدیم نباید مذاکرات تمدید شود، اما ما تا جایی‌که می‌توانیم و لازم باشد کار را ادامه می‌دهیم. همچنین سیدعباس عراقچی گفت: مذاکرات به لحظات نفس‌گیر آخر رسیده است. حل این مشکلات دیشب (یکشنبه) تا نزدیک چهار صبح مذاکرات ادامه داشت و امروز هم ادامه دارد. اگر بتوانیم این مشکلات را جمع‌بندی کنیم و به نقطه‌ای برسانیم که مورد موافقت هر دوطرف باشد؛ ان‌شاءالله توافق حاصل خواهد شد.

از سوی دیگر در تهران، استاندار تهران و سخنگوی وزارت کشور درباره شادی مردم پس از خبر توافق هسته‌ای صحبت كردند. سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان با اشاره به موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: این تلاش نشان‌دهنده توان، ظرفیت و آگاهی بالای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای درخصوص قوانین و حقوق بین‌الملل، مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شکل و نحوه برگزاری مذاکرات چندجانبه و توانمندی آنان در حوزه‌های مختلف مذاکره برای دستیابی به موفقیت و اهداف موردنظر و مطلوب در راستای تأمین منافع ملی و مصالح ملت است.

او در ادامه با بیان اینکه نحوه مذاکرات به‌گونه‌ای است که تمام جهانیان به ظرفیت بالای تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران اذعان دارند، خاطرنشان کرد: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور بدون تأثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ جهانی و شرایط خاص منطقه و جهان توانستند حقوق مسلم، قانونی و ملی نظام و ملت را تأمین و محقق کنند. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشور براساس منویات رهبر معظم انقلاب و در چارچوب خطوط قرمز مشخص شده از سوی ایشان موفق شدند ضمن اثبات حقانیت ایران اسلامی با استفاده از منطق و گفتمان به خوبی از منافع و مصالح ملت و نظام دفاع کند.

استاندار تهران با تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: دولت جشن پیروزی هسته‌ای را رسماً اعلام نکرده است اما از نشاط خودجوش مردم در مقابل موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت می‌کنیم و تسهیلات لازم فراهم خواهد شد.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌ای درباره برگزاری جشن هسته‌ای از دولت به وزارت کشور ابلاغ شده است یا خیر، گفت: برنامه‌ای از دولت به وزارت کشور ابلاغ نشده است. او با بیان اینکه گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی نیز درخواستی نداشته‌اند اظهار داشت: هرگونه تجمعی به هر عنوانی نیاز به مجوز قانونی دارد و تجمعات فاقد مجوز قانونی مشمول مقررات تجمعات غیرمجاز است.

همچنین رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه شورای فرهنگی اجتماعی کشور در پاسخ به این پرسش که آیا برای جشن هسته‌ای پیش‌بینی‌هایی انجام داده‌اید، اظهارکرد: تا الان مطلبی در این زمینه به ما ابلاغ نشده است؛ اما اگر مذاکرات هسته‌ای ختم به خیر شود مردم به‌صورت خودجوش جشن می‌گیرند و به استان‌ها و نیروی انتظامی اعلام کرده‌ایم که شرایط مناسبی را برای حضور مردم فراهم کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yZ3gnsC5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه