پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آثار هنری به مثابه سرمایه کشور

9 سال پیش ( 1393/9/17 )
پدیدآورنده : منیژه صحی  

در ایران به دلایل مختلفی مانند اهمیت ندادن آموزش و پرورش و رسانه‌ها به هنرهای تجسمی، این بخش برای عموم مردم ناشناخته مانده، این در حالی است که در دیگر کشورها مردم نه‌تنها هنرمندان خود، بلکه هنرمندان دیگر کشورها را هم می‌شناسند.  آثار هنری سرمایه‌های یک کشورند. در هر کشوری، آثار هنری به‌لحاظ سابقه و حرفه‌ای بودن، با قیمت‌های بالا خریدوفروش می‌شوند و آثار هنری قدیمی هر روز بر قیمت‌شان افزوده می‌شود، بنابراین جزو سرمایه‌های آن کشور به‌شمار می‌روند. به همین دلیل، من با کسانی که آثار هنری را کالای لوکس قلمداد می‌کنند، مخالفم. 

اکنون می‌بینیم که آثار موزه‌های سعدآباد و نیاوران به‌عنوان سرمایه‌های ملی مطرح هستند. این آثار می‌توانند نقش حامی را برای این موزه‌ها ایفا کنند. وقتی این آثار در مجموعه بانک‌ها و وزارتخانه‌ها قرار می‌گیرند، نقش پشتیبان و حامی را برای این مجموعه‌ها می‌توانند ایفا کنند. اگر قانون اختصاص یک‌ درصد از بودجه ادارات و سازمان‌های دولتی برای خرید آثار تجسمی تصویب شود، این آثار به اداره‌ها و سازمان‌ها راه پیدا می‌کنند و علاوه بر ایجاد زیبایی، نوعی سرمایه‌گذاری برای اداره‌ها محسوب می‌شوند. 

وقتی این قانون اجرا شود، از هنر و هنرمند حمایت می‌کند و باعث می‌شود آثار آنها گوشه آتلیه‌ها نماند. این آثار در پیشبرد فرهنگی تاثیر می‌گذارند و هنرمند هم حمایت می‌شود و کار بیشتری خلق می‌کند. همچنین سطح فرهنگ و هنر در جامعه بالا می‌رود. اکنون بسیاری از هنرمندان، آثار خوبی خلق می‌کنند، ولی آثارشان به فروش نمی‌رسد. اگر این قانون تصویب و به‌درستی اجرا شود، از هنرمندان حمایت خواهد شد.

از سوی دیگر، باید فعالیت‌های پژوهشی انجام شود، برای اینکه بررسی کنیم چگونه می‌توانیم هنر را به مردم بشناسانیم. در کشورهای دیگر، مردم هنرمندان خود و خارج از مرزهایشان را می‌شناسند، ولی در ایران، آموزش و پرورش و رسانه‌ها، هیچ‌کدام هنر و هنرمند را به مردم معرفی نمی‌کنند، در نتیجه مردم هم آنها را نمی‌شناسند.  تلویزیون بخشی را برای پرداختن به هنرهای تجسمی و بحث و گفت‌وگو درباره آن در نظر نگرفته است. این در حالی است که درباره سینما، جلسات نقد و بررسی برگزار می‌شود، ولی درباره هنرهای تجسمی چنین اتفاقی نمی‌افتد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fonUm9Xy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه