آئودی A3 فیسلیفت شده همچنین دارای ظاهری صافتر و تکنولوژیهای بیشتری بوده و در ماه عرضه خواهد شد.
فروش این فیس لیفت که روی مدل محبوب آئودی A3 انجام گرفته است، ماه آینده با برخورداری از موتورهای بنزینی جدید و بسیاری از تجهیزات ایمنی و اطلاعاتی-سرگرمی مدرن آغاز خواهد شد.
تغییرات ظاهری این مدل پرفروش که در نسخههای hatch، Sportback، Saloon و Cabriolet عرضه خواهد شد، ممکن است تنها به جلو پنجره کمی بزرگتر، چراغهای جلو باریکتر و دربهای عقب پهنتر خلاصه شوند، اما اکثر تغییرات مرتبط با خودرو در زیر بدنه آن شکل گرفته است.
ترکیب موتور این خودرو اکنون برای نخستین بار شامل یک توربوشارژ 1 لیتری سه سیلندر است که از مدل کوچکتر آئودی A1 وام گرفته شده است. این موتور کوچک 114 اسب بخار نیرو تولید کرده و تنها با رسیدن به 2هزار دور در ثانیه میتواند به گشتاور 140 نیوتن متری خود دست یابد.
این موتور احتمالاً در نسخه اولیه عرضه شده در بریتانیا استفاده خواهد شد و قیمت تعیین شده برای آن نیز از 18هزار پوند آغاز میشود. بالاتر از این موتور نسبتاً متوسط، یک موتور توربوشارژ چهار سیلندری کاملاً جدید قرار دارد که 188 اسب بخار نیرو و 320 نیوتن متر گشتاور را با رسیدن به 1500 دور در ثانیه تأمین میکند. درحالیکه موتور 2 لیتری قبلی A3 TFSI از یک گیربکس شش سرعته دوال کلاچ بهره میبرد، مدل جدید دارای یک گیربکس هفت سرعته است. TFSI 2 لیتری تنها نسخه موجود از A3 است (اگر نسخههای S3 را کنار بگذاریم) که از آپشن سیستم 4 دیفرانسیل آئودی برخوردار است.
بین این دو موتور نیز یک موتور توربو 1.4 لیتری قرار میگیرد که 148 اسب بخار نیرو و 250 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور همچنین از قابلیت خاموش کردن دو سیلندر برای صرفهجویی در مصرف سوخت در زمانهایی که نیازی به قدرت زیاد نیست برخوردار است.
طیف موتورهای دیزلی برای این خودرو اکنون با یک TDI 1.6 لیتری 109 اسب بخاری آغاز شده و تا یک TDI 2 لیتری 148 اسب بخاری ادامه پیدا میکند. قویتر از این دو اما نسخهای 181 اسببخاری نیز وجود خواهد داشت که فعلاً در انتظار تولید است و حدود شش ماه پس از سایر نسخهها عرضه خواهد شد.
نسخه چهار دیفرانسیل کاملاً جدید S3 تنها کمی از نظر عملکرد فنی از سایرین بهتر است. خروجیهای این نسخه به اندازه 9 اسب بخار در نیرو و 20 نیوتن متر در گشتاور افزایش دارند و بهطور کلی به 306 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور میرسند. نسخه الکتریکی-هیبرید A3 اما با برخورداری از موتور الکتریکی مناسب برای مسافت 30 مایلی در کنار موتور بنزینی 1.4 لیتری خود، تغییری از نظر مکانیکی نخواهد داشت.
آئودی هنوز آماری در خصوص نرخ اصلاح شده انتشار CO2 و بهینهسازی مصرف سوخت این مدل جدید ارائه نکرده است. از جمله امکانات ایمنی این خودرو میتوان به سیستم پیشرفته هشداردهنده حرکت بین خطوط، سیستمهای ترمز فوق ایمن، سیستم پیشگیری از برخورد با عابر پیاده (ترمز خودکار) و سیستم هشداردهنده به خودروهای در حال عبور که برای بیرون آمدن راحتتر از جای پارک با استفاده از دنده عقب طراحی شده است، نام برد.
بزرگترین تغییر در اتاق A3 قرار گرفتن تنظیمات اطلاعات پیشخوان به صورت مجازی است. صفحه نمایش TFT 12.3 اینچی پنل این ابزار دیجیتالی کمی مدرنتر شده اما صفحه نمایش چند رسانهای 7 اینچی استاندارد و جمع شدنی خودرو از میان سیستمهای مسیریابی Navigation یا Navigation Plus یک را در خود دارد که آن را به سرورهای اصلی Google Earth و Google Street View متصل میکند تا با بهرهگیری از آنها بهترین مسیرها برای راننده مشخص شود.
با در نظر گرفتن کلیه این تغییرات، آیا آئودی A3 فیسلیفت شده نیز مانند همتای قدیمیتر خود مورد استقبال عمومی قرار خواهد گرفت؟ برای یافتن پاسخ این سوال باید تا ماههای آینده و بیرون آمدن نخستین نظرات از سوی مشتریان منتظر ماند و تا آن زمان به تحلیلهای کارشناسان بسنده کرد.