فروش از طریق تماس تلفنی یکی از شیوه های بسیار محبوب و کارآمد محسوب می شود. اگرچه بسیاری از برندها از این بخش نتایج فوق العاده ای را به دست می آورند، با این حال بسیاری دیگر عملکرد فاجعه آمیزی را داشته و این امر ممکن است باعث شود تا نسبت به موثر بودن این شیوه، دچار تردید شوند. این امر در حالی است که هر برندی با کمی تغییر در شیوه های خود می تواند نتایج متفاوتی را رقم بزند. در این راستا ابدا قصد نداریم تا از موارد سخت صحبت کنیم. درواقع این 6 قانون می تواند توسط هر برندی با حتی پایین ترین سطح امکانات نیز مورد استفاده قرار گیرد.
1-از سوال کردن غافل نشوید
بیش از هر چیزی شما باید در تلاش برای ایجاد یک ارتباط دوطرفه باشید. در این راستا توصیه می شود که مخاطب را با موضوع درگیر نمایید که در این رابطه سوال کردن یک راهکار بسیار خوب خواهد بود. در کنار این موضوع نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن است افراد بخواهند شیوه ارتباطی متفاوتی را داشته باشند. برای مثال ممکن است آنها ترجیح دهند که این مکالمه به صورت یک تماس تصویری باشد تا امکان مشاهده محصولات نیز مهیا شود. تحت این شرایط شما باید از چنین قابلیت هایی برخوردار باشید. درواقع با توجه به جدید بودن این امر، بدون شک جذابیت بالایی را برای مخاطب به همراه خواهد داشت. به همین خاطر حتی می توانید خود شما چنین پیشنهادهایی را ارائه دهید.
مطلب مرتبط: فروش تلفنی در ۵ مرحله اساسی
2-تعداد افراد کافی داشته باشید
یکی از رایج ترین اتفاقات این است که پس از جلب توجه و تبدیل افراد به مشتری، پیگیری های لازم بسیار سخت است. برای مثال در صف انتظار قرار گرفتن و یا پاسخگویی با تاخیر، بدون شک زمینه نارضایتی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا برای افزایش سرعت پاسخگویی خود فکری کرده و چندین پل ارتباطی را داشته باشید. درواقع نباید تصور کنید که فروش تلفنی تنها به استراتژی تماس سرد خلاصه می شود.
3-از رفتارهای رباتی فاصله بگیرید
یکی از بدترین استراتژی ها این است که افراد سعی می کنند تا یک متن را از قبل آماده کرده و آن را بدون توقف برای مخاطب ارائه دهند. این امر در حالی است که چنین اقدامی را یک فایل ضبط شده نیز می تواند انجام دهد. درواقع رمز اصلی، تحریک احساسات افراد است که برای آن لازم است تا رفتاری به دور از ربات ها داشته باشید. در این راستا هر مکالمه نیاز به روش های خاص خود داشته و لازم است تا نسبت به فردی که قصد تماس با آن را دارید، از قبل اطلاعاتی را به دست آورید. در این راستا آشنایی با اصول روانشناسی و تیپ های مختلف شخصیتی، می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.
4-تا حد امکان مختصر باشید
درواقع شما نباید از یک تماس انتظار بیش از حدی را داشته باشید. این احتمال را در نظر بگیرید که افراد ممکن است در شرایط یک مکالمه طولانی نباشد و لازم است تا زمانی برای فکر کردن را به آنها بدهید. در این راستا توصیه می شود که مکالمات خود را در حد 1 دقیقه قرار داده و از افراد بخواهید تا در صورت تمایل ادامه بحث را در یک شبکه ارتباطی انجام دهید. در این راستا شما باید فاصله ای زمانی را داشته باشید تا افراد بتوانند نسبت به پیشنهاد شما فکر کنند. با این حال در این زمینه فراموش نکنید که این امر باید در حد چند دقیقه باشد در غیر این صورت ممکن است افراد را کاملا سرد نماید.
5-از پاسخ های منفی دلسرد نشوید
اگر با اولین نه تصور کنید که شانسی برای تبدیل فرد موردنظر به مشتری وجود ندارد، بدون شک دچار یک اشتباه بزرگ شده اید. درواقع امکان تغییر نظر افراد همواره وجود داشته و شما نباید تمامی پل ها را نابود نمایید. در این راستا توصیه می شود که از افراد بخواهید که آدرس سایت و یا صفحات شما در شبکه های اجتماعی مختلف را دنبال کرده و در صورت احساس نیاز و یا تغییر عقیده، برند شما را انتخاب کنند. در این راستا شما می توانید چندین پیشنهاد را داشته باشید تا تمایل در افراد شکل گیرد.
مطلب مرتبط: فروش تلفنی، روشی که دوباره باید خلق کنیم
6-از افراد بخواهید تا نظر خود را اعلام کنند
پایان مکالمه شما باید با نظرسنجی باشد. درواقع از افراد بخواهید تا به شیوه کار شما امتیاز داده و در صورت آنکه کمبودی را حس می کنند آن را با شما در میان بگذارند. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید همواره کیفیت کار خود را بهبود بخشید. در این راستا بهتر است که برای این اقدام افراد جوایزی را تعیین کنید. در غیر این صورت ممکن است از انجام آن منصرف شوند. درواقع عادلانه نیست که از افراد بخواهید که اقدامی را انجام دهند که هیچ فایده ای برای آنها ندارد.