رییس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران گفت: عرضه نامناسب محصول، بازاریابی و تبلیغات ضعیف از مهمترین موانع در رونق تولیدات داخلی است. علی لشگری در گفتوگو با ایرنا افزود: اکنون برخی کالاهای ساخت داخل توانایی برابری و رقابت با انواع خارجی را دارند اما آن چیزی که تولیدات ایرانی را با نوع خارجی متفاوت کرده نحوه عرضه این تولیدات است. وی گفت: تولیدکنندگان خارجی با تبلیغات فراوان موفق به برندسازیهای بسیار خوبی شدهاند، بهگونهای که حتی سهمی از بازار ایران را از آن خود کردهاند، درحالیکه تولیدکنندگان داخلی این برندسازی را انجام ندادهاند.
لشگری با تاکید بر اینکه تولیدکننده ایرانی باید به تبلیغ محصول بهای بیشتری بدهد، افزود: اکنون در جنوب غربی تهران تولیدکنندگان کفشی فعالیت میکنند که تولیدات آنها از نظر تولید و مدل کمتر از انواع خارجی نیست یا در هیدج زنجان زیره کفشی تولید میشود که با بهترین انواع خارجی برابری میکند و این نشاندهنده آن است که میل به پیشرفت در تولیدات داخلی جدی است. رییس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی در نحوه ارائه محصول و تبلیغات نقص دارند، تصریح کرد: این نواقص باعث شده نتوانند سهم عمدهای از بازار را داشته باشند.
وی خوب عملکردن تولیدکننده داخلی را در زمینه برندسازی، تبلیغات و نحوه عرضه در فروشگاهها مورد تاکید قرارداد و گفت: تولیدکننده ایرانی با انجام هزینههای بالا در این زمینهها خواهد توانست سهم بیشتری از بازار را کسب کرده و در کار خود رونق ایجاد کند. مدیر مسئول نشریه صنعت کفش ایران نحوه عرضه تولیدات داخلی را به بازار مصرف مهمترین عامل در موفقیت این تولیدات دانست و افزود: ناآگاهی مردم از تولیدات خوب داخلی یکی از مهمترین عواملی است که موجب شده تولیدات خوب با رونق مواجه نباشند.
تشویق مردم به خرید کالای داخلی
لشگری با بیان آنکه مردم باید به خرید کالای داخلی تشویق شده و آن را ترجیح دهند، تصریح کرد: این موضوع باعث ایجاد رونق در تولید داخلی و جلوگیری از توقف تولید خواهد بود. وی تاکید کرد: مصرف کالاهای تولید داخل هم به اشتغال جوانان کشور کمک خواهد کرد و هم در کسبوکار رونق بهوجودخواهد آورد. رییس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش ایران ایجاد فضای رقابتی در بین تولیدکنندگان را عاملی در جهت رشد تولیدات داخلی دانست و گفت: ورود تولیدکنندگان خارجی به کشور باعث ایجاد یک فضای رقابتی خواهد شد که تولیدات داخلی را به سمت افزایش کیفیت در تولیدات هدایت خواهد کرد.