رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی، موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی کالای کشور، از افزایش 15 درصدی نرخ کرایه حمل بار برون شهری خبر داد.‌حسین‌احمدی‌زاده، در گفت‌وگو  با مهر با اعلام افزایش 15‌درصدی نرخ کرایه حمل بار نسبت به قیمت عرف، اظهار کرد: «نرخ حمل‌ونقل برون شهری کالا توافقی بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل تعیین می‌شود و از آنجا که سازمان راهداری 3‌درصد عوارض بابت بارنامه دریافت می‌کند، بنابراین برای تثبیت نرخ، بین شرکت‌ها و صاحبان کالا نرخ عرفی وجود دارد.» وی با بیان اینکه افزایش نرخ براساس توافق میان انجمن رانندگان، شرکت‌ها و صاحبان کالا با هماهنگی سازمان راهداری تعیین می‌شود، بیان کرد: «براساس توافق جدید، به نرخ عرفی و توافقی 15درصد افزایش تعلق گرفته که به تازگی به حمل‌ونقل برون شهری افزوده شده است.»
احمدی‌زاده با بیان اینکه کرایه حمل در برخی فصل‌ها افزایش پیدا می‌کند، گفت: «بستگی به محصولات کشاورزی، نرخ کرایه حمل در شهرها متفاوت است، بنابراین، عرضه و تفاضا تاثیر مستقیمی بر تعیین نرخ کرایه حمل بار دارد.»