به گزارش والاستریت ژورنال، هوندا موتورز در پی مشکلات کیفیت و فراخوانهای متعدد، سرگرم بررسی کاهش انواع مدلهای خودروهایش به میزان یکپنجم است تا بیشتر بر کیفیت تولید متمرکز شود. این شرکت که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است، سال گذشته هیچ مدل جدیدی را عرضه نکرد تا زمان بیشتری برای ساخت محصولاتش صرف کند. این امر در پی مشکلات مدل سابکامپکت هیبریدی فیت اتفاق افتاد که در کمتر از یکسال از زمان عرضه شدن پنج بار تحت فراخوان قرار گرفت. یوشیهارو یاماموتو، مهندس ارشد هوندا در یک مراسم تست رانندگی در شمال ژاپن به خبرنگاران گفت: یکی از دلایل فراخوانهای متعدد ممکن است میزان کار انجام شده در بخش تحقیق و توسعه باشد.
وی با اشاره به انواع مختلفی که برای یک مدل خودرو به منظور تامین نیازهای بازارهای مختلف در جهان تولید میشود و همچنین تغییراتی که در طول عمر یک خودرو در آن داده میشود، گفت: تعداد مدلهایی که هوندا تولید میکند باید حدود 20درصد کاهش یابد. مهندس ارشد هوندا در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات لازم در این خصوص در حال انجام است اما حاضر به توضیح بیشتر نشد.