کاربران فیسبوک از این پس میتوانند به جای تایپ کردن واژهها پای پست دوستانشان کامنت ویدئویی بگذارند. این امکان از روز جمعه هفته گذشته ایجاد شد. این بخشی از استراتژی فیسبوک برای وادار کردن کاربران به دیدن ویدئوهای بیشتر در پلتفرم این شبکه اجتماعی است.
این یک رقابت تمامعیار با رقبایی چون اسنتچت، پریسکوپ و سایر پلتفرمهای ویدئوی آنلاین در بازار شلوغ این زمینه از فناوری است.
همه این رسانهها برای بالا بردن تعداد کاربران خود وابسته به ویدئو هستند. پیشبینی «شاخص شبکه دیداری» که هفته گذشته از سوی شرکت سیسکو، تولیدکننده تجهیزات شبکهای منتشر شد، نشان میدهد ویدئوها تا سال 2020 میلادی 82درصد کل ترافیک اینترنت کاربران را بهخود اختصاص میدهند که این آمار در مقایسه با میزان 70درصدی سال 2015 افزایش خواهد داشت.
فیسبوک سال گذشته پخش زنده ویدئو را راهاندازی کرد که از ژانویه همین امسال بهصورت گسترده در دسترس کاربران قرار گرفت. این سرویس فیسبوک در ماه آوریل با اضافه شدن امکان نشان دادن پخشهای زنده، واکنشها و فیلترها به سبک اسنپچت روی نقشه برخط کاملتر شد.
باب بالدوین در یک پست وبلاگی دراینباره نوشت: «ما میخواستیم مکالمات جذابتر و همه جانبهتری داشته باشیم. این امکان به مجموعهای از امکانات دیگر فیسبوک از جمله لینکها، عکسها، برچسبها و شکلکها اضافه شده است.» بنابراین از این پس کاربران فیسبوک میتوانند بهجای تایپ کردن انواع واژهها با ضبط یک تصویر کوتاه و گفتن چند کلمه دوستان مجازیشان را شگفتزده کنند.