رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس، بهترین راه بستن روزنه سوءاستفاده قیمتی خودروسازان داخلی و وارد کنندگان خودرو در دوران پساتحریم را به اجرا درآوردن سیاست رقابتپذیرکردن خودروسازان داخلی دانست.
سیدمحمد بیاتیان در گفتوگو با ایسنا گفت: در محدوده قیمتی پژو 206 تعداد مشتریان ایران خودرو نسبت به گذشته کاهش داشته، چون تنوع خودروهای وارداتی اروپایی و چینی در محدوده قیمتی این خودرو افزایش یافته است. نماینده مردم بیجار در مجلس نهم، دوران پسابرجام را بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی داخلی دانست و افزود: هر چه از اجرای برجام میگذرد و حضور خودروسازان اروپایی در ایران پر رنگتر میشود، به همان نسبت استقبال مردم از خرید برندهای با کیفیت اروپایی افزایش مییابد.بازار این قابلیت را دارد که قیمت خودروهای ایرانی را براساس میزان رضایتمندی و حجم تقاضا تعیین کند.
وی افزود: در صورت آزادسازی قیمتگذاری خودرو، مدیران خودروساز کشور برای باقی ماندن در بازار چارهای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت. توجه جدیتر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مهم در شرایطی که قیمت خودرو به صورت انحصاری توسط خودروساز و شورای رقابت تعیین میشود و میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان هیچ تأثیری در قیمتگذاری ندارد، اهمیت بیشتری پیدا میکند.
شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروهای تولید داخل به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.