در یک فعالیت بیسابقه در ماه اکتبر، کیک استارتر با پیشنهاد دولت آمریکا کمپینی برای حمایت از پناهندگان سوری به راه انداخت. صفحه تخصیص داده شده به این کمپین فیلمهایی از مشکلات و سختیهای پناهندگان را به تصویر میکشید.به گفته ینسی استریکلر، مدیر عامل کیک استارتر، طرح حمایت از پناهندگان سوری نخستین طرح این شرکت است که روی پروژههای تولیدی نو و خلاقانه متمرکز نبوده است.«ما هم مثل بیشتر مردم تحت تاثیر وخامت شرایط پناهندگان قرار گرفتیم و احساس کردیم باید هر کاری که میتوانیم برای پیشبرد و بهبود شرایط آنها انجام دهیم.»
کمیسریای عالی سازمان ملل (UNHCR) در امور پناهندگان از این طرح بهعنوان یک ایده بالقوه و قدرتمند در ارائه کمک به صدهاهزار پناهنده سوری که به دنبال باز کردن راه به اروپا و اردوگاهها هستند، استقبال کرد.آنه ماری گری، مدیر اجرایی آمریکا در کمیسریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، این طرح را فوقالعاده خواند. به گفته وی همکاری کیک استارتر و UNHCR امکان آشنایی بیشتر مردم با شرایط پناهندگان را فراهم آورده است. وی همچنین تاکید کرد که اطلاعرسانی به مردم و نقش آنها در کمک به پناهندگان و بهبود شرایطشان را نباید دستکم گرفت.
هدف اولیه کیک استارتر جمعآوری یکمیلیون دلار کمک مالی بود که تنها یک روز پس از به کار افتادن کمپین، مبلغ 1.6میلیون دلار جمعآوری شد. کمکهای مردمی صرف خرید و توزیع تجهیزاتی چون چادر و بستههای نجات اضطراری شامل آب، غذا، لباس گرم، کیسهخواب و سایر ملزومات اساسی و ضروری شده است.جاستین کازمارک، سخنگوی کیکاستارتر اعلام کرده است که از بین 93هزار پروژهای که توانستهاند از طریق وبسایت کیکاستارتر کمک سرمایه را جذب کنند، تنها 125 مورد موفق به جذب کمک مالی بالای یک میلیون دلار شدهاند.