عضو شورای سیاستگذاری خودرو، با تاکید بر اینکه نگران تعرفه واردات خودرو نیستیم، گفت: هیچ خودرویی در دنیا با قیمت فعلی محصولات ایکس 100 سایپا نمیتواند به رقابت بپردازد؛ بنابراین، تعرفه هم که کاهش یابد، جای نگرانی ندارد.
سعید مدنی، در گفتوگو با مهر با بیان اینکه خودروسازان توانستند بحرانهای بیسابقه سالهای گذشته را پشت سر بگذارند، گفت: صنعت خودروسازی كشور در چند سال اخیر، بحرانهای بیسابقهای را پشت سر گذاشته و موانعی نظیر كمبود نقدینگی، تحریمهای بینالمللی، برخی سوءمدیریتهای موجود در خودروسازی، برخوردها و تصمیمهای سیاسی، قیمتگذاری محصولات، اظهارنظرات غیركارشناسانه و مغرضانه برخی افراد و بسیاری از موانع دیگر زمینهساز بروز بحران برای صنعت خودروسازی در سالهای اخیر بوده است.
عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: در این میان، برنامه سایپا در زمینه خروج از بحرانها بیسابقه بوده و در عین حال، برنامههای توسعهای نیز برای گسترش حضور در بازار داخلی در نظر گرفته شده که نمونه آن، طراحی پلتفرم جدید با نام SP100 است که یكی از مهمترین و زیربناییترین اقداماتی به شمار میرود كه در حال انجام است و میتواند زمینهساز تغییر وضعیت تولید خودرو در گروه شود.
وی تصریح کرد: سایپا بهعنوان یک عضو بزرگ و اصلی صنعت خودرو ایران بسیاری از این مشكلات را تجربه كرد و تنها با كمك تمامی همكاران و كاركنان خود توانست از این بحران عبور كند.
مدنی با اشاره به برنامه تولید 13 خودرو جدید در گروه خودروسازی سایپا طی سه تا چهار سال آینده گفت: ورود این تعداد خودرو به سبد محصولات تولیدی گروه، جایگاه این مجموعه را در سطح منطقه و جهان متحول خواهد كرد. طراحی پلتفرم جدید با نام SP100 یكی از مهمترین و زیربناییترین اقداماتی است كه در سایپا در حال انجام است و میتواند زمینهساز تغییر وضعیت تولید خودرو در گروه شود. براساس برنامههای تدوین شده در این مجموعه قرار است، سهمیلیون دستگاه خودرو تا سال 1404 تولید شود كه از این میزان یكمیلیون دستگاه به صادرات و بازارهای خارجی اختصاص خواهد یافت و مابقی در داخل به فروش خواهد رسید.