برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش کشورمان، ایران میزبان نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در سال 2015 شد. با درخواست کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک ایران و موافقت شیخ احمد الفهد الصباح، نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا به‌عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در ورزش آسیا به ایران واگذار شد. براساس این گزارش، با موافقت رییس شورای المپیک آسیا اعضای هیات اجرایی OCA در اواسط سال 2015 و پیش از برپایی مجمع انتخاباتی این شورا در کشورمان گردهم می‌آیند تا در‌خصوص انتخابات و بحث‌های مهم خود همانند بررسی درخواست‌های میزبانی رقابت‌های مختلف پیش رو بحث و بررسی کنند.