در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، عرضهکنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شدهاند. به گزارش ایسنا، اگرچه موتورسیکلت توسط شرکتهای مختلفی در کشور تولید یا وارد میشود اما نبود نمایندگی رسمی ارائه خدمات پس از فروش در برخی از برندهای موتورسیکلت بهویژه در انواع وارداتی، مشکلاتی را برای مصرفکنندگان ایجاد کرده است. این مشکل در اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو برطرف شده، بهگونهای که تمام تولیدکنندگان و واردکنندگان موتورسیکلت موظف به ایجاد شبکه خدمات پس از فروش برای محصولات خود شدهاند.
در ماده 48 این آییننامه آمده است: «عرضهکنندگان انواع موتورسیکلت جهت ارائه خدمات پس از فروش به مصرفکنندگان موظفند در شهرهای استانهایی که در آنها به مصرفکننده، موتورسیکلت عرضه شده است حداقل یک نمایندگی مجاز ایجاد کنند.» همچنین طبق ماده 49 این آییننامه: «در صورت اعطا یا تاسیس نمایندگی فروش موتورسیکلت در هر استان یا شهر، ایجاد نمایندگی خدمات پس از فروش همزمان یا پیش از آن از سوی عرضهکننده الزامی است و در صورت هرگونه تغییر در نمایندگیهای یاد شده، عرضهکننده موظف به تداوم ارائه خدمات پس از فروش تا سقف دوران تعهد آخرین محصول فروش رفته (از هر نوع) در آن محدوده است.» اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو در هیات دولت در دست بررسی است و پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی خواهد شد.