نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: مجلس باید در بحث آب تصمیم کلی بگیرد و آب را به عرف برگرداند. دولت توان مدیریت آب و شرایط آن را ندارد و اگر آب را به بخش خصوصی برگرداند، بازار آب ایجاد و آب ارزش پیدا می‌کند.
به گزارش ایسنا، محسن جلال‌پور، در جلسه شورای حفاظت آب استان کرمان اظهار کرد: بحث آب مسئله کشوری است. باید سالانه کمتر از یک میلی‌متر نشست زمین صورت گیرد، اما در همدان سال گذشته یک‌متر، یعنی هزار میلی‌متر نشست زمین داشته‌ایم.

راهکار دیگر این است که مجلس باید قانون جامع آب را تهیه و تدوین کند. کارهای استانی و افت آب زیرزمینی و شرایط کشور همه مشکل دارند و مجلس باید وارد شده و به‌عنوان یک طرح یکی از این دو راه را در بحث آب پیش ببرد و مسئله آب کشور کلی و یک بار برای همیشه حل می‌شود.