شرکت مدیا موتورز مدل جدیدMG GT را به شکل رسمی رونمایی کرد . دراین مراسم علیرضا دیلمی مدیر عامل مدیاموتورز و سپس مدیر مارکتینگ شرکت سخنرانی کردند و در ادامه پس از بازدید از نمایشگاه عکس خودرو های MG در پنج دهه اخیر، از خودرو جدیدMG GT رونمایی رسمی شد.
مدیر عامل مدیا موتورز در این مراسم گفت: مدت زمان کوتاهی به طول انجامید تا MG از یک تولید کننده خودرو در مقیاس کوچک در اطراف آکسفورد انگلستان در دهه 20 به یک تولید کننده پیشرو در زمینه تولید خودرو های اسپرت در سطح جهانی تبدیل شود. وی همچنین از ویژگی های این خودرو و برنامه های آتی این شرکت توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه مدیر مارکتینگ مدیا موتورز از ایجاد باشگاه مشتریان، برگزاری تست درایو در شهر های مختلف و حمایت بیشتر از عاملیت های شرکت خبر داد و اهداف و سیاست های تازه مدیا موتورز در امر بازاریابی و فروش را تشریح کرد.
وهاب عقیقی گفت: MG در حال حاضر در بازار کشورمان با مدل های هاچ بک MG 3، سدان سایز متوسط MG 6 و کراس اوور دو دیفرانسیل MG GS حضور دارد و مدل تازه MG GT در مقام یک سدان اسپرت کامپکت، تکمیل کننده سبد محصولات این شرکت محسوب می شود.
طراحی GT
از منظر طراحی خارجی، خطوط برجسته رو کاپوت که به شکل V در آمده و در نهایت به نشان MG بر روی جلوپنجره می رسد که این عناصر بخش هایی از فاکتورهای مشترک در طراحی تمام محصولات MG هستند.
همچنین در طراحی نمای عقب، استفاده از چراغ های خطر سرتاسری احساسی آشنا از یک خودرو اسپرت آسیایی را به بیننده القا می کند. چرا که استفاده از این مدل چراغ به خصوص در دهه 90 میلادی توسط برخی خودروسازان شاخص ژاپنی بسیار رایج بود.
امکانات و گزینه های رفاهی GT
از حیث امکانات و آپشن های رفاهی، MG GT به لیست بلند بالایی از تجهیزات ایمنی و آسایشی مجهز شده است که از جمله شاخص ترین آن ها می توان به سانروف، روکش چرمی صندلی ها، ترمز EBD، چراغ بدرقه (تامین روشنایی مسیر پس از خارج شدن سرنشینان از خودرو در تاریکی شب)، کنترل پایداری ESP، کروز کنترل، دوربین دید عقب و تهویه مطبوع مجهز به فیلتر جذب ذرات اشاره کرد.
مشخصات فنی GT
ام جی ید طولایی در طراحی و تولید موتورهای توربو دارد و در چند سال اخیر تقریبا تمامی محصولات این شرکت - به غیر از خانواده MG 3 - به پیشرانه های توربو مجهز بوده اند.
یکی از مشخصات فنی جالب پیشرانه مورد استفاده در MG GT ارائه حداکثر گشتاور 210 نیوتن متری در بازه میانی دور موتور (از 2000 تا 4400 RPM) است که لذت بالای رانندگی و عملکرد مناسب در سبقت گیری ها را نوید می دهد.
گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز به قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان در ترکیب با این پیشرانه، مصرف سوخت میانگین (رسمی) 7.5 لیتر در یکصد کیلومتر و شتاب صفر تا صد 9.8 ثانیه را برای MG GT به ارمغان می آورد، بنابراین MG GT را به راحتی وارد محدوده رقابت خودروهای 2 لیتری بازار مثل مزدا 3 و سراتو خواهد کرد.
این مدل همچنین در طول یک سال گذشته، آزمایشات بلند مدتی را برای سازگاری با آب و هوا و بنزین ایران نیز پشت سر گذاشته است.
از طرف دیگر قیمت حدودی MG GT بین 115 تا 119 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، بنابراین این خودرو می تواند مشخصات فنی قابل قیاس با خودرو گران قیمت تری نظیر کیا سراتو را با قیمت مناسب تر ارائه دهد.
مدیران مدیا موتور همواره به کیفیت بالای محصولات MG در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار تاکید می کنند و خریداران سایر محصولات MG نیز عموما از سطح خدمات رسانی به خودروهای خود رضایت نسبی دارند.
در شرایط فعلی بازار، MG GT باید با رقبای قدرتمندی نظیر تویوتا، میتسوبیشی، کیا و هیوندای رقابت کند، البته از نظر فرم بدنه تمامی این رقبا در کلاس سدان های کامپکت قرار می گیرند، اما GT به سبب منحنی خاص سقف تا حدی ویژگی های بصری یک خودرو کوپه را ارائه می دهد، ویژگی ای که در کنار عملکرد اسپرتی این مدل می تواند خریداران جوان را به سوی MG GT جذب کند.
در این مراسم از ربات انسانی غول پیکری با لوگوی این شرکت استفاده کرده بود که در نوع خود جذاب بود.