یکشنبه, ۱۳ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sun, 3 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا:

مافیای صنعت خودرو کجاست؟

10 سال پیش ( 1393/6/24 )
 

قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا با طرح این پرسش که این مافیای صنعت خودرو که گفته می‌شود چیست و کجاست؟ توضیح داد: از بس در تریبون‌های مختلف گفته شده کیفیت خودروهای داخلی پایین و قیمت آنها بالاست، مردم نیز این موضوع را پذیرفته و باور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، داوود جدیدبناب با بیان اینکه برخی اظهارات درباره‌ صنعت خودرو و لزوم کاهش قیمت این محصولات در راستای منافع شخصی و بدون بستر‌های کارشناسی است، خاطرنشان کرد: به‌عنوان مثال با برخی فشارها در سال‌های گذشته سایت‌های خودروسازی در شهرستان‌ها ایجاد شد، در حالی که توجیه اقتصادی نداشت، اما از آن سو در گزارش تحقیق و تفحص مجلس، خودروسازان را توبیخ می‌کنند که چرا در شهرستان‌ها سایت‌های غیر‌اقتصادی ایجاد کرده‌اید.

قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: اخیرا شکایتی داشتیم که چرا وقتی که هنوز بنزین یورو4 در کشور توزیع نشده، خودروی یورو4 تولید کرده‌اید.نمونه‌های چنین مشکلاتی در صنعت خودرو فراوان است. از آن سو نیز عنوان می‌شود چرا خودروسازان پلت‌فرم‌ها و خودروهای جدید تولید نمی‌کنند، در حالی که این کار نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارد و در شرایط سرکوب قیمتی و زیان‌دهی خودروسازان چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند.

بناب با بیان اینکه به دلایل مختلف از جمله بالا‌ بودن نرخ بهره و هزینه‌های تامین مالی، قیمت تمام‌شده کالاهای صنعتی در ایران بالاست، تصریح کرد: گناه مردم چیست که باید کالاهای صنعتی را به دلیل بالا ‌بودن نرخ بهره سیستم بانکی، گران‌تر از قیمت واقعی خریداری کنند. وی ادامه داد: از آن سو نیز در برخی رسانه‌ها بحث مافیای خودرو مطرح می‌شود در حالی که مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی که طول عمر مدیریتشان به طور میانگین دو سال است کارمندان هم که نمی‌توانند مافیا باشند، پس این مافیای صنعت خودرو که گفته می‌شود چیست و کجاست؟

قائم‌مقام گروه خودروسازی سایپا افزود: متاسفانه سازمان‌های مختلف مرتبط با صنعت خودرو با یکدیگر هماهنگ نیستند، به‌عنوان مثال در دو ماه نخست امسال هیچ خودرویی شماره‌گذاری نشد و به همین دلیل قیمت‌ها در بازار آزاد افزایش یافت، اما در آن زمان مطرح کردند خودروسازان عمدا خودرو عرضه نمی‌کنند تا قیمت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر خودروهای وارداتی به‌صورت غیرمستقیم و از امارات وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور‌ امارات بابت هر خودروی وارداتی به کشور مبلغ قابل توجهی سود می‌برد، بنابراین در نهایت سود واردات خودرو به کشور‌های همسایه می‌رسد.

بناب گفت: چرا غربی‌ها در حالی که تولید خودرو در ایران را تحریم کرده‌اند، مخالفتی با واردات خودروهای آماده به کشور ندارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DzM6gbqd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه