شبکــههـــای اجتمــاعی حــالا محبــوبتــریـن پایگاههای خبرى در ایالاتمتحده هستند؛ توییتر، یکی از غولهای شبکههای مجازی حتی تعریف جدیدی از نام تجاری خود ارائه داد و خودش را بهعنوان یک اپلیکیشن خبری به دنیا معرفى كرد تا تغییر رفتار كاربرى خود را بازتاب دهد. اما آیا واقعا مردم با میلیونها مقالهاى كه از سوى این پایگاههاى اینترنتى بارها و بارها منتشر مىشود، درگیر مىشوند؟
یك تحقیق تازه پذیرش شبكههاى اجتماعى بهعنوان یك پایگاه خبر معتبر را زیر سوال برده است. این تحقیق كه از سوى دانشگاه كلمبیا و مؤسسه ملى فرانسه انجام شده، نشان مىدهد از هر ١٠ نفرى كه روى صفحه توییتر خود لینكهاى خبرى منتشر مىكنند، شش نفر اصل خبر را نمىخوانند.
این تحقیق 8/2 میلیون پست توییترى را مورد بررسى قرار داده و نتایج آن نشان مىدهد كاربران روى ٥٩درصد لینكهاى خبرى كه در شبكههاى اجتماعى اشتراك مىگذارند، كلیك نمىكنند.
توزیع این اخبار نخوانده شده روى موضوعاتى كه در توییتر به گردش درمىآید، تاثیر مىگذارد. محققان مىگویند این شكل نامسئولانه به اشتراك گذارى اخبار شاید در قیاس با گذشته تاثیر بیشترى روى موضوعات سیاسى و فرهنگى مورد بحث روز بگذارد. یكى از محققان این تحقیق مىگوید مردم بیشتر تمایل دارند اخبار را به اشتراك بگذارند تا اینكه آن را بخوانند. حالا براساس خلاصه یا خلاصه خلاصهاى كه كاربران از یك خبر مىخوانند، ایدهاى در ذهنشان شكل مىگیرد و دیگر زحمتى براى عمیقتر شدن در مقاله یا خبر به خود نمىدهند.