به گفته رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، امضای قرار داد غول تجهیزات ورزشی آمریکایی نایک با فوتبال فرانسه، 50.5 میلیون یورو در سال برای فدراسیون این کشور درآمد دارد که به عنوان بهترین قرار داد جهان از آن یاد کرده است.
بنا بر مدارک و مستندات فدراسیون فوتبال فرانسه،طبق قراردادی که میان این فدراسیون و نایک در ماه دسامبر گذشته امضا شده و بازه زمانی 2018 تا 2026 را شامل می شود، نایک موظف شده نام تجاری خود را روی لباس تیم های ورزشی فرانسه حک کند.
به گفته رئیس فدراسیون فرانسه، می گوید:
«قرارداد نایک و فوتبال فرانسه، حداقل 38 میلیون یورو دستاورد اقتصادی در سال برای فدراسیون دارد، بیش از 7.5 میلیون یورو تجهیزات 5میلیون برای فوتبال آماتور و به طور کلی 50.5 میلیون یورو دستاورد به همراه می آورد.»
همکاری رسمی بین فدراسیون فرانسه و نایک از سال ۲۰۱۱ با مبلغی حدود ۴۲٫۶ یورو در سال آغاز شد؛ قراردادی که تا ۲۰۱۸ بسته شده بود و حالا به ۲۰۱۸ نرسیده دوباره تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد و این نشان از اشتیاق دوچندان نایک برای محکم کردن جا پای خود بود، زیرا هر جا که تعلل کند آدیداس مانند یک سایه این برند را تعقیب خواهد کرد. در این قرارداد برای نخستین بار تیم های آماتور فرانسه که چیزی شبیه تیم ب این کشور است نیز شامل قرارداد بوده و تأمین لباس هر دو تیم را برعهده گرفته است.
نایک با برزیلی ها هم کار می کند. سال هاست که فدراسیون فوتبال برزیل با نایک همکاری می کند و از این کمپانی آمریکایی راضی است.
نایک علاوه بر تولید البسه تیم ملی برزیل، در پایان هر سال مبلغ ۳۰٫۷میلیون یورو به فدراسیون فوتبال سلسائو می پردازد. البته این قرارداد در پایان سال ۲۰۱۸ به اتمام می رسد و دوطرف از حالا وقت دارند توافقات جدید خود را نهایی کنند.
قرارداد با حامی مالی البسه ورزشی یکی از راه های اصلی درآمدزایی برای تیم های ملی فوتبال جهان است که اجازه داشتن حامی مالی روی پیراهن را ندارند. تیم های ملی در کشورهای مختلف با حامیان مالی متفاوتی کار می کنند و در کسب درآمد از این طریق نیز در دسته های گوناگون قرار می گیرند؛ گروهی که پول های زیادی از حامی مالی گرفته و منبع درآمدی خوبی دارند؛ دسته ای که بدون دریافت یا پرداخت پول با این شرکت ها کار می کنند و البته کشورها و تیم های ملی که جهت داشتن البسه ورزشی یک شرکت به آن پول نیز پرداخت می کنند.