میر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال با انتقاد از وضعیت فوتبال ایران و به‌ویژه کیفیت لیگ برتر گفت: در لیگ چهار تیم خوب بازی می‌کنند و سایر تیم‌ها شرایط متوسط دارند. وقتی حجم زیادی از مسابقه‌های فوتبال اروپایی را می‌بینیم، ناخودآگاه به مقایسه مشغول می‌شویم. البته توقع نداریم که مانند اروپایی‌ها باشیم ولی چرا حتی نمی‌توانیم نزدیک آنها قرار بگیریم؟ دلایل این مسئله چیست؟ اگر کمی جست‌وجو کنیم، دلایل زیادی برای وضعیت فوتبال‌مان پیدا می‌کنیم که قابل تقسیم شدن به دو بخش هستند؛ عوامل بیرونی و عوامل درونی. بیرونی‌ها، مدیریت‌های ضعیف است و اینکه فوتبال ما برنامه‌ریزی ندارد. مثلا 50‌درصد فوتبال زیبا به زمین بستگی دارد که در ایران تعداد کمی زمین خوب داریم. همچنین آموزش تاثیر زیادی می‌تواند داشته باشد.