امروز میخواهیم مشتریمداری و تکریم اربابرجوع را در یک شرکت خاص بررسی کرده و به چالش بکشیم. چند سالی است که اپراتورهای تلفن همراه کار خود را آغاز کردهاند، در یادداشت امروز یکی از این اپراتورها را انتخاب کرده و ارتباطشان با مشتری را بررسی و تحلیل خواهیم کرد. دلیل این انتخاب نیز قبض 250 هزار تومانی بود که برای بنده در ماه قبل صادر شد که موجب یک طرفه شدن تلفن همراهمان شد.
این یادداشت تماس بنده با تلفنهای پاسخگویی یکی از اپراتورهای تلفن همراه را شرح میدهد.
(برخی جزییات امر را حاصل ذهن بیمار بنده بدانید.)
خوان اول
پس از شمارهگیری تلفن پاسخگویی، اطلاعات زیر توسط اپراتور ارائه شد.
«شما با پشتیبانی تلفن همراه تماس گرفتهاید، جشنواره زمستانی تلفن همراه که با شمارهگیری 300045 به آن دسترسی پیدا خواهید کرد، برای ارتباط با مدیریت جشنواره عدد یک، روابط عمومی جشنواره عدد دو، پشتیبانی جشنواره عدد سه، ارتباط با بخش فروش عدد چهار و برای دسترسی به منوی دیگر عدد صفر را شمارهگیری کنید.»
بنده عدد صفر را شمارهگیری کردم.
خوان دوم
«برای ارتباط با بخش فروش عدد 1، بخش پیگیری فروش عدد2، بخش واریز کمکهای نقدی عدد 3، بخش افزایش دریافت پیامکهای تبلیغاتی عدد 4 و برای ارتباط با اپراتور عدد 145890 را شمارهگیری کنید.»
بنده عدد 145890 را شمارهگیری کردم.
خوان سوم
«شما شماره یک، چهار، پنج، هشت، نه، صفر را شمارهگیری کردید، به دلیل مکث بیش از حد مابین عدد هشت و نه دوباره شماره را وارد کنید.»
دوباره 145890 را شمارهگیری کردم.
خوان چهارم
«شما شماره یک، چهار، پنج، هشت، نه، صفر را شمارهگیری کردید. اگر صحیح است عدد سه و اگر صحیح نیست عدد 11 را شمارهگیری کنید.»
بنده عدد سه را شمارهگیری کردم.
خوان پنجم
«مشترک گرامی طرحهای زمستانه همراه با بالاترین قیمت و پایینترین کیفیت آماده ارائه به شما مشتری گرامی است، از اینکه صبورانه منتظر ارتباط با ما هستید متشکریم. برای ارتباط با اپراتور اگر میشود یکبار دیگر عدد 246 را شمارهگیری کنید که دور هم باشیم.»
246 را شمارهگیری کردم.
خوان ششم
«شما شماره دو، چهار، شش را شمارهگیری کردید اگر مایل به ادامه هستید عدد یک و اگر به غلط کردن افتادهاید عدد دو را شمارهگیری کنید.»
یک را شمارهگیری کردم.
خوان هفتم
«شما مشتری سیریشی هستید. در صورتی که مایل به ادامه کار نیستید عدد یک را شمارهگیری کنید و در صورتی که مایل به ادامه هستید نمیدانم چکار کنید.»
هیچ کاری نکردم و منتظر ماندم.
خوان هشتم
«شما نفر 85 میلیونم در صف انتظار هستید، از صبر شما متشکریم. (کمی موزیک) شما نفر 84 میلیون و 999هزار مین نفر در صف انتظار هستید، همچنان برای انصراف و ابراز پشیمانی میتوانید عدد 1 را شمارهگیری کنید.»
پس از ساعتها انتظار شارژ گوشی بنده تمام شد و بسیار از ارتباط با مشتری این اپراتور خرسند شدم و جواب سوالم را نیز گرفتم که چرا قبضم 250 هزار تومان شد!