شرکت سونی از راهاندازی طرح تازه تحقیق و توسعه خود بهنام « Future Lab Program » خبر داد. این طرح تحقیقاتی تازه بر تحقیق و توسعه فناوری تمرکز دارد و روی فضای باز خلاقیت و خطوط مستقیم ارتباطی با جامعه تأکید دارد. هدف از این تأکید و تمرکز ایجاد همزمان سبک زندگی تازه و ارزش برای کاربر در آینده است. بخشی از رویکرد این برنامه این است که نمونههای اولیه مفهومیاش را درحالیکه هنوز در حال تکمیل است، با کاربران بهاشتراک بگذارد. هدف این کار سونی، الهام گرفتن از مشتریها و استفاده از بازخوردهای آنها به منظور بهتر کردن این برنامه است.
طراحی لوگوی مفهومی «Future Lab Program» براساس شکل اصلی حروف « F» و «L» انجام شده است. همین طراحی بهخوبی نشان از طرز فکری است که پشت این برنامه قرار دارد. طرز فکری که به دنبال تحقق اهداف چالش برانگیز از مسیر نوآوری فناورانه به همراه استفاده از نظرات جامعه کاربران است. سونی هریک از این اهداف خاص را از طریق نمونههای مفهومی متنوع ایجاد شده بهواسطه این برنامه تحقیقاتی بهاشتراک میگذارد.
هرچه برنامه جلوتر برود، حروف بیشتری به قاب اصلی لوگو اضافه خواهد شد. چون هریک از این حروف نماد نمونههای مختلف این طرح هستند و همزمان با راهاندازی نمونههای جدید بهعنوان نماد بخشی از طرح به لوگو اضافه میشوند. نخستین طرح Future Lab Program هفته آینده، 12 مارس و همزمان با جشنواره SXSW به معرض نمایش گذاشته خواهد شد. نخستین طرح این برنامه موسوم به « N » یک رابط کاربری بدون نیاز به استفاده از دست است که تجربه صوتی متفاوتی به کاربر میدهد.