گزارشى تازه نشان مىدهد كه مردم این روزها نسبت به گذشته كمتر در اینستاگرام عكس منتشر مىكنند. این گزارش مىگوید بین سالهاى ٢٠١٣ تا ٢٠١٥ تعداد عكسهایى كه به طور متوسط از هر كاربر اینستاگرامى به اشتراك گذاشته میشد، با كاهش مواجه شده است.
البته این كاهش در اشتراك گذارى به این معنا نیست كه محبوبیت كلى اینستاگرام پایین آمده؛ این اپلیكیشن تحت مالكیت فیسبوك بهتازگى از مرز ٥٠٠ میلیون كاربر در طول ماه، گذشته است، اما جریان كلى نشان مى دهد كه مردم این روزها بیشتر از طریق سایر اپلیكیشنهاى رقیب مثل اسنپ چت كه روزانه ١٥٠میلیون كاربر دارد، عكس به اشتراك مىگذارند.
اینستاگرام مدتى است تلاش مىكند با تاكتیكهایى تازه مشاركت كاربرانش را افزایش دهد. بهعنوان مثال وقتى كسى «بعد از مدتها عكسى به اشتراك مىگذارد» خبر آن را بهصورت نوتیفیكیشن به فالوئرهاى او مىدهد. اینستاگرام حتى براى اینكه مردم بیشتر به عكس هاى دیگران نگاه كنند و كامنت بگذارند، فرمت جدیدش را طراحى كرده است.
اینستاگرام در بیانیهاى كه از سوى نشریه تك اینسایدر منتشر شد، اعلام كرد: ما از این پیشرفت و مشاركت چشمگیر و مستمر جامعه اینستاگرام در پوست خود نمىگنجیم. جامعه ما از مرز ٥٠٠میلیون كاربر عبور كرده و روزانه ٣٠٠میلیون كاربر دارد كه به طور متوسط بیش از ٢١ دقیقه از روز را صرف این اپلیكیشن مىكنند. ما از اینكه مىبینیم مردم از سرمایهگذارىهاى دیگر ما در ساخت اپلیكیشنهاى خلاقانه مثل Boomerang و Layout و خدماتى مثل پیغام مستقیم (direct) تا این اندازه استقبال كردهاند، بىنهایت خوشحالیم.
در ماه آوریل گزارشى دال بر ریزش به اشتراكگذارى محتوا در فیسبوك هم منتشر شد؛ فیسبوك هم به تازگى خبر از تغییراتى در الگوریتم خود در نیوز فید داده تا پستهاى دوستان یك كاربر بیشتر به چشم آید.