عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت با ابلاغ آیین‌نامه پذیرش بیماران خارجی به تمام بیمارستان‌های کشور به دنبال قانونمند کردن توسعه گردشگری سلامت است.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس، شهلا میرگلوی بیات در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: توریسم درمانی برای کشور ارز‌آوری بسیاری دارد و از این حیث می‌تواند اهمیت بی‌شماری داشته باشد. نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، ادامه داد: اگرچه بسیاری از بیمارستان‌ها اکنون به موضوع پذیرش بیماران خارجی ورود پیدا کرده‌اند، اما این موضوع سازمان یافته و تا حدودی نیز زیر نظر وزارت بهداشت نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره هزینه‌های تمام شده برای درمان بیماران خارجی در کشور، تصریح کرد: اکنون زمانی که بیمار خارجی برای درمان به کشور سفر می‌کند برخی افراد سودجو با دلال‌بازی به دنبال کسب سود بیشتر بوده و به همین دلیل هزینه‌های درمان این بیماران به‌شدت افزایش می‌یابد. وی یادآور شد: وزارت بهداشت با این اقدام به دنبال قانونمند کردن توسعه گردشگری سلامت است، به طور قطع این اقدام هم به نفع بیماران بوده و هم منفعت بیمارستان‌ها را به دنبال دارد.