جمعه, ۲ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Fri, 22 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

دنیا دیگر به‌کام مک‌دونالد نیست و اخیرا فروش بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای جهان افت شدیدی داشته است. به گزارش مارکتینگ نیوز، مک‌دونالد (MCD)  یک بار دیگر در ماه آگوست فروش ناامیدکننده‌ای را در سطح فروشگاه‌هایش تجربه کرد. 

فروش مک‌‌دونالد در ماه آگوست در ایالات متحده در مقایسه با ماه گذشته 8/2 درصد کاهش داشت و شاهد افت 7/3 درصدی در سراسر جهان بود. ارزش سهام مک‌دونالد نیز کاهش یافته است.

 

با هم دلایل فروپاشی مک‌دونالد را بررسی می‌کنیم: 

1-‌ کیفیت؛ بزرگ‌ترین مشکل مک‌دونالد

مک‌دونالد تلاش خود را برای ارتقای کیفیت مواد‌غذایی به کار گرفته است و از این موضوع آگاه است که سایر رستوران‌های زنجیره‌ای که مواد غذایی با کیفیت خود را به‌راحتی و با خدمت‌رسانی سریع در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، در حال گسترش هستند. متاسفانه کیفیت مواد‌ غذایی مک‌دونالد به‌شدت پایین آمده است. 

براساس تحقیقی که روی بیش از 32‌هزار مصرف‌کننده فست فود انجام گرفت، رتبه مک‌دونالد از میان 21 رستوران زنجیره‌ای پیشرو در تهیه همبرگرهایی با طعم و کیفیت بالا 21 یعنی آخرین رتبه بود! به نظر شما آخرین باری که یک برند توانسته است نظر منفی مصرف‌کنندگان را درباره محصولات خود تغییر دهد، به چه زمانی برمی‌گردد؟ مطمئنا این کار برای مک‌دونالد آسان نخواهد بود. 

2-‌ منوی طول و دراز مک‌دونالد باعث تاخیر و بروز اشتباهاتی در سرو غذا می‌شود

خیلی وقت است که نام مک‌دونالد در ذهن مشتریان دیگر تنها تداعی‌کننده همبرگر یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده نیست؛ ارائه محصولات جدید توسط مک‌دونالد یکی از دلایل شکست این غول فست‌فودی جهان است. 

مک‌دونالد میزبان برنامه گفت‌وگوی اینترنتی با فرانشیز خودش در سال گذشته بود و به آنها درباره افزایش میزان شکایات مشتریان از برخورد نامناسب کارمندان هشدار داد. 

چه عاملی باعث شده که مشتریان تا این اندازه از مک‌دونالد ناراضی شوند؟ مجله صنعتی تجارت  QSR (مجله‌ای در حوزه صنعت فست فود) هر ساله عملکرد فست‌فودها را بررسی و سرعت معاملات را ارزیابی می‌کند. این مجله سال گذشته اعلام کرد میانگین زمانی که یک مشتری برای دریافت سفارش خود در مک‌دونالد باید منتظر بماند، به بیش از سه دقیقه افزایش یافته است. 

منوی شلوغ و پیچیده مک‌دونالد بیشتر از آنکه به این رستوران سود برساند، در جهت تخریب آن گام برمی‌دارد. 

3-  دنیا دیگر به کام مک‌دونالد نیست

مک‌دونالد تابستان امسال شرایط خوبی در داخل امریکا نداشت، اما عملکردش در سطح جهانی بهتر بوده است و این به آن معنی نیست که در این سطح عملکرد خوبی داشته است. 

فروش مک‌دونالد در چین کاهش چشمگیری داشته است. این درحالی است که روسیه نیز چندین شعبه مک‌دونالد را به بهانه ایمنی مواد ‌غذایی در این کشور تعطیل کرده و همه می‌دانیم که انگیزه‌های روسیه  سیاسی بوده است. همان جهانی که روزی به کام مک‌دونالد بود، حالا درحال نابودی آن است. 

4-‌ مک‌دونالد در نقش «آدم بده»

حدود یک سال از زمانی که اتحادیه بین‌المللی خدمات کارکنان، کمپین Fight for 15 را راه‌اندازی کرد، می‌گذرد. یکی از اهداف این کمپین افزایش 15‌درصدی حداقل دستمزد کارگران فست‌فودی بود. لوگوی مک‌دونالد، بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای فست فود در جهان، سمبل این کمپین بود. 

نتیجه نهایی اینکه موضوع فقط مربوط به ارزانی مواد‌غذایی مک‌دونالد نیست. مالک 80 درصد رستوران‌ها فرانشیزهای مستقلی هستند که با نرخ فروش کمتری کار می‌کنند. 

با این حال، کسانی که طرفدار دو برابر کردن دستمزد در مک‌دونالد هستند، ممکن است از قوانین اصلی این رستوران آگاه نباشند؛ این در حالی است که بسیاری از رقبای مک‌دونالد شرایط بهتری دارند. 

5-‌ بازگشت به اصول اولیه راهکار خوبی نیست

اکثر کارشناسان معتقدند که مک‌دونالد نیاز دارد که به همان ریشه و اصل ساده خود بازگردد تا در اوج بماند. مشکل اینجاست که این راه‌حل کارساز نیست. 

به نظر شما اگر مک‌دونالد نوشیدنی‌های فانتزی مانند قهوه و غذاهایی مانند ساندویچ مرغ و همبرگر لذیذ را از منویش حذف کند، فروش افزایش خواهد یافت؛ با این کار مشتریان بیشتری را از دست خواهد داد؟ 

یک رستوران کوچک می‌تواند بدون سرو دسر، میلک‌شیک، یا ساندویچ‌های فانتزی امور خود را بگذراند. اما مک‌دونالد رستوران بزرگی است و چالش اینجاست که باید بتواند محبوبیت خود را در عین گستردگی حفظ کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9fDWqml1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه