برخلاف مدل کسبوکاری پیشین چینیها که کل جهان را پر از اجناس ارزانقیمت و بدون برند میکردند، بهتازگی برند تلفن همراه چشمبادامیها آنقدر پیشرفت کرده که کمکم به رقیبی جدی برای اپل و سامسونگ تبدیل میشود.
هوآوی، برند چینی تلفن همراه با نفوذ سریع به بازارهای جدید جهانی حالا سومین برند تلفن همراه در جهان است و 3/8 درصد از بازار تلفن همراه را در کل دنیا در اختیار دارد. اروپا یکی از مقصدهای اصلی رشد این برند چینی است، چون توانسته خدمات پشتیبانی قویتر و تصویر بهتری از برند را ارائه کند.
این برند که در سال 1987 از شنژن چین کارش را آغاز کرد، کمکم بهلطف تحولات صنعت الکترونیک در این شهر قدرت گرفت و از سال 2011 به یکی از پیشروهای جهان در صنعت شبکههای ارتباطی تبدیل شد.
این پیشرفت باوجود ممنوع بودن عرضه این گوشی در آمریکا و موانع موجود بر سر راهش بهدست آمده است.
جایگاهی که هوآوی الان در آن قرار گرفته مرهون محصولاتی است که نیاز مشتری را بهخوبی درنظر میگیرند. سال گذشته این شرکت توانست 108 میلیون گوشی هوشمند بفروشد. این عدد البته هنوز با فروش 324 میلیونی سامسونگ و 231 میلیونی اپل فاصله دارد اما این فاصله در مدت کوتاهی میتواند جبران شود.
امسال فروش هوآوی در بهار به 8/28 میلیون دستگاه تلفن همراه رسیدکه نسبت به سال گذشته در همین زمان 10میلیون دستگاه افزایش یافت. این درحالیاست که فروش اپل و سامسونگ در این مدت کاهش را نشان داد.