وزیر اقتصاد و صنعت كشور آذربایجان از خطوط تولید كارخانه ایران خودرو بازدید و در نشستی درباره توسعه همكاریهای مختلف صنعتی با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفتوگو كرد.
به گزارش ایكو پرس، شاهین مصطفی یف، وزیر امور اقتصاد و صنعت كشور آذربایحان از حضور در ایران خودرو و بازدید از خطوط تولید این شركت اظهار خرسندی كرد و گفت: جای خوشحالی دارد كه كشور برادر ما چنین صنعت پیشرفتهای داشته و آخرین تكنولوژی ساخت خودرو را به كار میبرد.
وزیر امور اقتصاد و صنعت كشور آذربایجان افزود: ایران خودرو توانسته علاوه بر اینكه تقاضای بازار داخل كشور را تامین كند، محصولات خود را نیز به كشورهای مختلف صادر كند. ایران خودرو توانسته یك میلیون نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت ایجاد كند كه جای تحسین دارد. كشور آذربایجان حاضر به ارائه تجربیات خود در زمینه ایجاد پاركهای صنایع به صنعت كشور ایران است.
وزیر امور اقتصاد و صنعت كشور آذربایجان از مدیران ایران خودرو دعوت كرد تا با حضور در سایت ایران خودرو آذربایجان زمینه همكاریهای دوجانبه در بخش صنعت خودروسازی را توسعه دهند.
مهندس محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این دیدار كه به نیابت از مهندس نعمتزاده وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور یافته بود، برگزاری نهمین اجلاس كمیسیون مشترك تهران و باكو را نقطه بسیار خوبی برای ادامه همكاریها دانست. در سال گذشته حدود دو هزار و 500 دستگاه از محصولات شركت ایران خودرو و سایپا به ارزش 15میلیون دلار به كشور آذربایجان صادر شده كه امیدواریم با توافقات صورت گرفته صادرات و واردات قطعه و مونتاژ خودرو در آذربایجان با سرعت بیشتری توسعه یابد. با توجه به قابلیتهای دو كشور آمادگی داریم، در بخشهای دیگر صنعت از جمله معادن و زمینشناسی و با هماهنگی سازمانهایی مانند ایمیدرو و سازمان زمینشناسی همكاریها را توسعه دهیم.
مهندس یكه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست با اشاره به حضور ایران خودرو در عرصه بینالمللی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف اساسی ساختار جدید صادراتی شركت تدوین شده و ما معتقدیم میتوانیم طی یك برنامه چندساله به صادرات 30درصد كل تولید محصولات برسیم.
مدیرعامل بزرگترین خودروساز خاورمیانه صادرات را مقولهای مهم خواند و گفت: موفقیت در عرصه صادرات محصول به كشورهای دیگر و رقابت در بازارهای جهانی نشاندهنده تنوع در محصولات، دارا بودن كیفیت محصول، داشتن ویژگیهای فنی موردنظر كشور هدف، خدمات پس از فروش مناسب و مورد نیاز و اخذ استانداردهای جهانی است.