از این پس در توییتر خبری از محدودیت 140 کاراکتری برای عکسها و لینکها نخواهد بود. این تغییر که به کاربران امکان میدهد پیامهای طولانیتر از 140 کاراکتر را توییت کنند، احتمالا طی دو هفته آینده اجرایی خواهد شد.
در ماه ژانویه امسال، جک دورسی، مدیر اجرایی ارشد توییتر گفت: این شرکت امکان دسترسی به محصول را در راستای جذب کاربران تازه سادهسازی خواهد کرد.
او همچنین دراینباره گفت: «ما فکر میکنیم در بیشتر فرصتها در ارتباط با محصولی که ارائه میدهیم، اگر برخی موانع را برداریم امکان رشد و توسعه وجود دارد.»
لینکهایی که اکنون کاربران توییتر در این شبکه اجتماعی همرسان میکنند، 23 کاراکتر از 150 کاراکتر را به خود اختصاص میدهند. بنابراین دستکاربران برای توضیح درباره آن مقاله یا محتوا بسته میشود. آنها مجبور هستند برای توییت لینک موردنظر خود تنها از 127 کاراکتر استفاده کنند.
این شبکه اجتماعی از سال گذشته تا به حال، با بحران کاربر مواجه شده است. رشد تعداد کاربران در یک سال گذشته در توییتر کاهش داشته و در نتیجه همرسانی محتوا، عکس و لینک نیز بیش از 70 درصد از سال گذشته تاکنون کاهش داشته است. توییتریها البته این آمار و ارقام را نپذیرفتهاند اما حاضر به توضیح نیز نشدهاند.
توییتر در مارس 2006 به دست جک دورسی ساخته شد و فعالیتش را از ژوئن همان سال آغاز کرد. این شبکه اجتماعی حالا و در دهمین سال فعالیت خود در تلاش است با برداشتن موانع و محدودیتها کاربران را به استفاده بیشتر از این شبکه اجتماعی ترغیب کند.