بعد از انتقادهای فراوان به برنامه فیس بوک برای فروش تبلیغات در واتس اپ، این برنامه متوقف شد.
به گزارش زومیت، وال استریت ژورنال گزارش داده تیمی که مشغول کار روی پروژه فروش تبلیغات در واتس اپ بود، در ماه های اخیر منحل و فعالیت هایش از کدهای واتس اپ حذف شده است. به گزارش این رسانه، فروش تبلیغات روی واتس اپ همچنان جزو برنامه های آینده فیس بوک است، اما این پیام رسان تا اطلاع ثانوی امکان انتشار آگهی نخواهد داشت.
برنامه های فیس بوک برای فروش تبلیغات در واتس اپ دلیل اصلی خروج جان کوم، هم بنیان گذار واتس اپ از این شرکت در سال ۲۰۱۸ بود. برایان اکتون، دیگر هم بنیان گذار واتس اپ، نیز چند ماه پیش از او این شرکت را به دلایل مشابه ترک کرده بود. ناگفته نماند فیس بوک در سال ۲۰۱۴، واتس اپ را با مبلغ ۲۲ میلیارد دلار خرید.
توقف برنامه فروش تبلیغات در واتس اپ این فرصت را برای فیس بوک فراهم کرده که روی قابلیتی تمرکز کند که به کسب و کارها اجازه می دهد با مشتریان خود ارتباط داشته باشند و آن ارتباط ها را مدیریت کنند. در سال ۲۰۱۸، رسانه ها گزارش داده بودند کوم و اکتون نگران این موضوع بوده اند که پیام های تبلیغاتی واتس اپ را مجبور کند رمزگذاری سرتاسر End-to-end encryption خود را تضعیف کند.
این مسائل البته پیش از زمانی بود که مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، اعلام کند این شرکت تصمیم گرفته از سیستم رمزگذاری یکپارچه در فیس بوک و واتس اپ و اینستاگرام فراهم کند. در حال حاضر، متخصصان این شرکت به این نتیجه رسیده اند که انتشار پست های تبلیغاتی در سیستم رمزگذاری شده پیام رسان با مشکلاتی همراه است.